گام دوم/

گام دوم انقلاب در خوزستان منتشر شد

کتاب گام دوم انقلاب در خوزستان در سال ۱۳۹۸ به قلم امیر حیات مقدم، توسط مرکز انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 14February 2020

کتاب گام دوم انقلاب در خوزستان منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب گام دوم انقلاب در خوزستان در سال ۱۳۹۸ به قلم امیر حیات مقدم تالیف و در ۲۵۷ صفحه توسط مرکز انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی منتشر شد.

در مقدمه کتاب گام دوم انقلاب در خوزستان نویسنده ضرورت گردآوری و تالیف این اثر را در مواردی، چون شناسایی راهبردی منسجم جهت تغییر وضعیت ناهنجار این استان، مطالبه‌گری مردم و همچنین نگاه ولایی به راهبرد‌ها و برنامه‌های این استان در قالب ۹ فصل پرداخته است.

اهم موضوعات این فصول شامل کلیات و مفاهیم، محیط شناسی خوزستان، جغرافیای انسانی خوزستان، عوامل بنیانی و ظرفیت‌های پیشرفت و زیرساخت‌های اقتصادی در استان خوزستان، چالش‌ها در استان خوزستان، ظرفیت‌های منطقه‌ای پیشرفت در خوزستان با تأکید بر عراق و کویت، دلایل توسعه‌نیافتگی خوزستان نسبت به سایر استان‌ها و عوامل پیشرفت خوزستان است.

با توجه به ضرورت تالیف این کتاب، در بخش دیگری نویسنده به ذکر دلایلی در خصوص عقب ماندگی و وضعیت ناهنجار این استان در قالب شاخص هایی، چون: بودجه استان، وضعیت مالی استان، تورم و قیمت و مواردی از این قبیل می‌پردازد و به ارزیابی کمی و کیفی وضعیت این استان در دوره‌های متفاوت ریاست جمهوری اشاره می‌کند.

در پایان کتاب با ذکر عوامل پیشرفت این استان در چهارچوب عوامل مشترک و عوامل خاص و تفکیک هر کدام از این عوامل به موارد متعددی، چون انسجام اجتماعی، امنیت اجتماعی، اشتغال و تولید شغل برای جوانان، تبدیل مناطق به مناطق آزاد تجاری، توسعه نخلیات خرما در استان، صیادی در خوزستان، اشتغال و طرح‌های کلان اشاره می‌کند که نشانگر این موضوع است که نویسنده در پی ارائه راهبردی جهت تغییر وضعیت ناهنجار این استان و برطرف سازی مشکلات مطرح شده در استان و ساماندهی وضعیت آن است.

علاقمندان به مطالعه این کتاب می‌توانند علاوه بر تهیه نسخه فیزیکی به فروشگاه‌های الکترونیک کتاب طاقچه و کتابراه مراجعه کنند.
 انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار