عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سبک پیروزی‌ ما در دفاع مقدس امروز هم در مقابل دشمنان جواب می‌دهد

سید احسان قاضی‌زاده‌ هاشمی گفت: همان سبکی که توانست ما را در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان کند، امروز هم منجر به شکست تمام نقشه‌های بزرگ و خطرناک دشمنان خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵ - 21March 2020

سبک پیروزی‌ ما در دفاع مقدس امروز هم در مقابل دشمنان جواب می‌دهدسیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ معاصر کشورمان خسارات فراوانی برای کشور و ملت ما به وجود آورد، اظهار داشت: این جنگ نابرابر بسیاری از فرصت‌های خدمت‌رسانی، سازندگی و آبادانی کشور را از بین برد؛ لذا آثار و پیامدهای آن دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است که با بررسی هر یک از این ابعاد متوجه خواهیم شد که دوران دفاع مقدس، فرهنگ،‌ ارزش و آموزه‌های گسترده‌ای را برای ما به ارمغان آورده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه جنگ به عنوان یک عامل تغییر و دگرگونی در هر جامعه وجدان گروهی و جمعی انسان‌ها را محک می‌زند و در این رابطه روی فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای عمومی جامعه تاثیر می‌گذارد، افزود: وفاق اجتماعی شکل گرفته در جامعه ایران در طول سال‌های دفاع مقدس برای دفاع از کشور در مقابل متجاوزان یکی از پیام‌های این دوران بود که ریشه‌های آن را می‌توان در پیروزی انقلاب اسلامی جست‌وجو کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که جنگ بر ما تحمیل شد، نه تنها ملت و کشورمان در معرض خطر قرار گرفت، بلکه تمام آرمان‌ها، ارزش‌ها و گفتمان‌های انقلاب اسلامی نیر با تهدید و خطر مواجه شد. از همین رو تجاوز دشمن نه تنها یک تهدید فیزیکی نبود، بلکه فراتر از آن در چارچوب گفتمان اسلامی، جنگ برای حفظ اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و در واقع جنگ بین حق و باطل بود.

قاضی‌زاده هاشمی با توجه به این نکته که دوران هشت سال دفاع مقدس منجر به وفاق اجتماعی، انضباط‌بخشی، انسجام‌بخشی و حیات‌بخشی شد، گفت: جنگ تحمیلی ناگفته‌های زیادی دارد که من معتقدم هنوز گفته نشده است. ولی این ناگفته‌ها نباید با رویکرد رسانه‌های معارض انقلاب گفته شود.

نماینده مردم شهرستان فریمان در مجلس با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «جنگ اگر سه قرن هم روایت شود باز هم جا برای روایت دارد»، خاطرنشان کرد: اینکه حضرت امام خامنه ای در فرمایشات خود آورده‌اند که «اگر یک فهرستی از حوادث دفاع مقدس تهیه کنید هزاران هزار حادثه فهرست خواهد شد و کاری که الان انجام شده یک هزارم آن حوادث هم نمی‌شود»، نشان از عمق فضا برای انجام کار فرهنگی در زمنیه ترویج ارزش و آموزه‌های دفاع مقدس در جامعه کنونی ما دارد؛ لذا مسوولان باید ترویج ارزش های دوران هشت سال جنگ تحمیلی به ملت و به خصوص نسل جوان را از واجبات خود بدانند.

وی از برگزاری یادواره‌های شهدا و مراسمات خاطره‌گویی به عنوان مهم‌ترین راهکار ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یاد کرد و گفت: ناگفته‌های جنگ فراوان است و افراد ذی‌صلاح که رزمندگان و فرماندهان هستند باید بیانش کنند نه کسانی که در جبهه معارض انقلاب قرار دارند یا دنبال اغراض سیاسی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنی و کینه ورزی غربی‌ها با نظام و انقلاب اسلامی کشورمان گفت: پایان جنگ تحمیلی به معنای پایان دفاع ما در برابر دشمنان نیست؛ لذا امروز هم بدخواهان انقلاب اسلامی با حربه و روش‌های مختلف و متعدد به جنگ ملت و کشور ما آمده‌اند؛ لذا بهترین نسخه برای مقابله با تمام توطئه‌های غرب بهره‌گیری از سبک زندگی و مدیریتی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس؛ چراکه ما یقین داریم همان سبکی که توانست ما را در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان کند، امروز هم منجر به شکست تمام نقشه‌های بزرگ و خطرناک دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار