در حاشیه کنفرانس مونیخ انجام شد؛

دیدار وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریف

وزرای امور خارجه کویت، اسلوونی و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد طریف دیدار کردند.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 16February 2020

دیدار وزرای خارجه کویت، اسلوونی و نخست وزیر اقلیم کردستان با ظریفبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شیخ «احمدناصر المحمد صباح» وزیر امور خارجه کویت صبح امروز (یک‌شنبه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار وزرای امور خارجه ایران و کویت علاوه بر موضوعات روابط دوجانبه، امنیت منطقه، روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس  و همچنین تحولات یمن مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

«میرو سرار» وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در دیدار با ظریف درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور، تحولات مربوط به برجام و موضوعات مرتبط با امنیت منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

همچنین در دیدار «ظریف» و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق علاوه بر روابط کشورمان با اقلیم، در خصوص  مسائل عراق و سوریه و امنیت و مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو شد.

طرفین در این دیدار پیرامون بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی کردند.

وزیر  امور خارجه کشورمان که پنج‌شنبه شب برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود با همتایان خود از چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین و اسپانیا، نخست وزیر کانادا، گروه الدرز (ریش سپیدان سازمان ملل متحد)، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین پیش از سخنرانی خود در پنل تخصصی در مورد تنش‌زدایی در خلیج فارس، در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی حضور یافت و از آمادگی ایران برای همکاری در روند تحقیقات و کمک به التیام آلام بازماندگان خبر داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها