آیت الله مکارم شیرازی:

توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم احترام به مقدسات مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز عقل و حکمت ایجاب می کند ‌که همه مسلمانان نسبت به مقدسات دیگر مذاهب احترام بگذارند؛ البته میان مذاهب از سوی برخی از افراد عوام تندرو کارهای تفرقه انگیزی صورت می‌گیرد، که نباید به آن اهمیتی داد.
کد خبر: ۳۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱ - 13January 2015

توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شیخ احمد الزین، رییس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه میان ما و شما مشترکات زیادی وجود دارد، گفت: آبروی شما آبروی ما و پیروزی شما پیروزی ما است؛ مسلمانان در حقیقت ید واحدی هستند که باید نسبت به هم کمک و یاری رسانی داشته باشند؛ نسبت به مسلمانان لبنان و جمیع امتها باید کمک صورت گیرد.
 
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه امروز وحدت میان مسلمان از اهم امور است، خاطرنشان کرد: نسبت به مشترکات باید تکیه و تاکید داشت و آنها را محور وحدت خود قرار دهیم، نباید در مقابل هم قرار گیریم، بلکه باید در برابر دشمنان متحد باشیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

وی تأکید کرد: ما همه افراد را به اتحاد و وحدت دعوت میکنیم، معنای وحدت نیز تکیه بر مشترکات است؛ در حالی که برخی خیال میکنند وحدت داشتن یعنی دست کشیدن از مذهب خود و پذیرفتن دیگر مذاهب؛ در حالی که این گونه نیست.

این استاد برجسته حوزه حج را نماد وحدت مسلمانان دانسته و تصریح کرد: مسلمانان در حج اعمال مشترک و واحدی همانند عرفات، مشعر ، منا، و طواف و سعی و مانند آن را دارند؛ اختلافات در میان مسلمانان کم است.

وی عنوان کرد: امروز عقل و حکمت ایجاب می کند که همه مسلمانان نسبت به مقدسات دیگر مذاهب احترام بگذارند؛ البته میان مذاهب از سوی برخی از افراد عوام تندرو کارهای تفرقه انگیزی صورت میگیرد، که نباید به آن اهمیتی داد و با هوشیاری مسلمانان اینها راه به جایی نخواهند برد.

 وی افزود: ما تأکید میکنیم که توهین به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست؛ و نوشته ایم و علمای کشورهای اسلامی را از آن آگاه ساخته ایم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در غیر این صورت باید شاهد خونریزی های بیشتر و ویرانی های وحشتناک در کشورهای اسلامی باشیم. که هیچ عاقلی به خود چنین اجازه ای نمی دهد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان برای موفقیت آقای شیخ احمد الزین این مرد شجاع و آگاه دعا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها