یادداشت/ آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی؛

آزادی بیان غرب فقط برای اهانت به مسلمانان

سفیر سابق ایران در واتیکان معتقد است مسلمانان هر یک به نحوی که مقدور باشد باید در برابر توطئه کثیف و شوم نشریه شارلی ابدو اقدام کنند و همکاری علمای بزرگ و مراجع عظام شیعه با محافل علمی و مذهبی برادران اهل سنت یک ضرورت حیاتی است.
کد خبر: ۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶ - 17January 2015

آزادی بیان غرب فقط برای اهانت به مسلمانان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله سیدهادی خسروشاهی، سفیر سابق ایران در واتیکان در یادداشتی اتفاقات اخیر پاریس را محکوم کرد؛ متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عملکرد مجله شرلی در نشر کاریکاتور جدید برای اهانت به مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان و نشر آن در میلیونها نسخه و به زبانهای مختلف، نشان دهنده ماهیت خبیث امپریالیسم غربی و صهیونیسم بینالمللی در مقابله با مسلمانان است. نمایش جرثومههای فساد در پاریس به بهانه آزادی بیان در سرزمینی که دادگاه آن شخصیت برجسته فرانسوی ـ روژه گارودی ـ را به جرم تحقیق تاریخی در مسأله هولوکاست به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد؛ نشان دهنده آن است که آزادی بیان در غرب فقط برای اهانت به اسلام و مسلمانان مجاز است و این هدفی است که تا مسلمانان تابع افکار و اندیشههای آنان نشوند، طبق صریح آیه قرآن توطئه همچنان ادامه خواهد یافت «وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم: و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمىشوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کن» (آیه 120 سوره بقره).

حضور کودکخوار تاریخ ـ نتانیاهو ـ چگونگی پشت پرده این توطئه را به خوبی نشان میدهد و البته در این نمایش جای ابوبکر البغدادی و ایمن الظواهری خالی بود. این ماهیت پلید، کلیت امپریالیسم غربی است و در قبال آن کوتاه آمدن حتی ظاهری و به هر توجیهی قابل پذیرش نیست و باید جهان اسلام و مسلمانان هر یک به نحوی که مقدور باشد در برابر این توطئه کثیف و شوم با هر وسیلهای اقدام کنند و همکاری علمای بزرگ و مراجع عظام شیعه با محافل علمی و مذهبی برادران اهل سنت و در طلیعه آنها، الازهر یک ضرورت حیاتی است.

رسانهها در ایران اسلامی در این میدان نقش خاص خود را متأسفانه به خاطر ملاحظات سیاسی آن طور که باید و شاید انجام ندادند و متأسفانه بعضی از آنها به بهانه شارلی شدن کولونی آمریکایی، عکس آنرا با تیتر «من شارلی هستم» در صفحه اول خود منتشر کردند که در واقع نوعی دهن کجی به خواستها و آرمانها و عقاید مردم مسلمان ایران بود.

شخصیتهای مذهبی و سیاسی و مطبوعات ارزشی کشور باید با صراحت و شفافیت کامل این توطئه و عناصر پشت پرده آنرا افشا کنند و پاسخ لازم را به هر نحوی که مقدور باشد به محافل امپریالیستی و عناصر غربشیفته داخلی بدهند و در این راستا فقط رضایت حق تعالی را بطلبند.

والسلام علیکم - قم، حوزه علمیه - سیدهادی خسروشاهی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها