الهیان: دشمن با کرونا به جنگ اقتصاد ایران آمده است

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: غول‌های رسانه‌ای غربی برای ضربه زدن به اقتصاد ایران در حد گسترده‌ای بیماری کرونا را پوشش می‌دهند، بنابراین مردم باید به این بخش از نقشه دشمنان توجه داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 27February 2020

الهیان: دشمن با کرونا به جنگ اقتصاد ایران آمده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شیوع و گسترش ویروس کرونا در اول اسفند توسط رسانه‌ها در مورد دو فرد مبتلا در قم اطلاع‌رسانی شد که این دو نفر ساعاتی پس از ابتلا به این بیماری جان باختند.

پس از آن شماری از مردم در تهران، اراک، تنکابن و... نیز با این بیماری درگیر شدند که البته وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که این بیماری تحت کنترل است و آمار نیز حکایت از همین ادعا را دارد.

زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم که پزشک متخصص بیماری‌های داخلی نیز هست در گفت‌وگویی، در مورد بیماری کرونا می‌گوید که این بیماری خطری کمتر از ویروس آنفلوآنزای H1N1 که برخی از مردم در پاییز به آن مبتلا شدند دارد.

وی در همین زمینه گفت: آنچه باعث هراس مردم شده خبرهای متعددی است که به صورت غیرکارشناسی و غیرعلمی در فضای مجازی گسترش می‌یابد.

الهیان خاطرنشان کرد: بنده فرصتی یافتم تا در گروه‌ها و فضای مجازی نگاهی بیندازم که با انبوه اخبار و مطالب کذب و با اهداف مشخص در فضای مجازی مواجه شدم که معتقدم بخشی از جنگ روانی دشمن اکنون در قالب بیماری کرونا گسترش می‌یابد تا اذهان مردم را هدف قرار داده و موجب تشویق روان مردم شود.

وی گفت: به جد تأکید داریم که اخبار را از مراجع معتبر همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنید؛ چراکه خبرهای موجود در فضای مجازی نامعتبر، غیرعلمی و غیرپزشکی است.

الهیان تصریح کرد: بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند قطعا درصد بالایی از آنها بهبود می‌یابند که در آمار جهانی تا 98 درصد بهبودیافتگی از این بیماری گزارش می‌شود. بنابراین استراحت در منزل و تغذیه سالم برای مقابله بهتر سیستمی امینی بدن با این بیماری توصیه می‌شود.

وی تأکید کرد: استرس، اضطراب و نگرانی سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند و باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن قدرت مقابله با بیماری را از دست بدهد، پس مردم از توجه به شایعات پرهیز کنند.

این پزشک و متخصص داخلی توصیه کرد: عدم دست دادن، روبوسی، در آغوش کشیدن و شستن مداوم دست‌ها از راه‌های اطمینان بخش و مؤثر پیشگیری از این بیماری است که البته برخی از نکات در طب سنتی نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد که افراد را مقاوم می‌کند مثل مصرف سیر و سبزیجات و میوه‌جات تازه.

الهیان همچنین از مردم خواست تا زمانی که علائم بیماری در آنها تشدید نشده از مراجعه و اصرار به بستری شدن پرهیز کنند و با رعایت اصولی که به آنها اشاره شد، کمک کنند تا بدنشان توان مقابله با بیماری را داشته باشد.

وی همچنین گفت: اگر فضای رسانه‌ای را با دقت دنبال کنید می‌بینید که با تشویش اذهان مردم اهداف سیاسی و برای ضربه زدن به اقتصاد ایران و چین توسط دشمنان در دستورکار است که البته ضربه زدن به اقتصاد چین رسما توسط رسانه‌های غربی اعلام شد.

الهیان در همین رابطه گفت: سال گذشته هزاران نفر در آمریکا مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 شدند که به هیچ وجه رسانه‌های غربی و غول‌های رسانه‌ای صهیونیستی به آن نپرداختند. اما بیماری کرونا که تابلوی خفیف‌تری از آنفلوآنزا دارد توسط غول‌های رسانه‌ای آنان برای ضربه زدن به اقتصاد ایران در حد گسترده‌ای پوشش می‌دهند. بنابراین مردم باید به این بخش از نقشه دشمنان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 141

نظر شما
پربیننده ها