«فرهنگ بحران» به چاپ رسید

کتاب «فرهنگ بحران؛ جستار‌هایی درباره نسبت فرهنگ و جامعه» به کوشش آرش حیدری منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 01March 2020

«فرهنگ بحران» به چاپ رسیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «فرهنگ بحران؛ جستار‌هایی درباره نسبت فرهنگ و جامعه» در ۱۷۸ صفحه با قیمت ۳۷هزار تومان در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسیده است.

در مقدمه «فرهنگ بحران؛ جستار‌هایی درباره نسبت فرهنگ و جامعه» آمده است: فاجعه سیل بهار ۱۳۹۸ در ایران، به ویژه در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و فارس، و حواشیِ مدیریت آن، صاحب‌نظران را بر آن داشته است تا با درنظرگرفتنِ اهمیت و جایگاه فرهنگ در تمام جوانب زیست انسانی، موضوع فرهنگ و بحران را دستور کار خود قرار دهند.

تجربه نشان داده است که راهبرد‌های مقابله با بلایا و بحران‌های طبیعی و زیست‌محیطی در ایران، با کم‌ترین توجه به عناصر فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود و همین بی‌توجهی، دامنه بحران‌ها را دوچندان می‌سازد. در رابطه میان فرهنگ و بحران، باید به سه پرسش اساسی پاسخ داد:

۱. چگونه می‌توان سویه‌های مثبت فرهنگ را در راستای اثربخشی به فعالیت‌های مقابله با خطر‌های بحران‌ها تقویت کرد؟

۲. چگونه می‌توان از تأثیرات منفیِ فرهنگ در این زمینه کاست؟

۳. چگونه می‌توان راهبرد‌ها و اقدامات مقابله با خطر‌های بحران را با سویه‌های فرهنگی جامعه همسو ساخت؟

فاجعه و فرهنگ، بحران رسانه‌ای‌شده، سیل: خوشه‌های خشم و امید، افسون بحران تصویر استعمارگر در بحبوحه بحران، نهاد‌های مدنی: راهی برای مدیریت بحران، هلال‌احمر؛ نظام دانایی و رقبای جدید فصل‌های مختلف این کتاب هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، تقاطع ژاندارمری، ساختمان منشور دانش، طبقه همکف، پلاک ۶ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵تماس بگیرند.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار