تازه‌ترین تلاش وزیر دفاع آمریکا برای مدیریت افکار عمومی درباره کرونا

وزیر دفاع آمریکا از فرماندهان ارتش خواسته است تا بر این مساله نظارت کنند که هیچ تصمیمی درباره ویروس کرونا اتخاذ نشود که موجب شگفتی و تعجب کاخ سفید شود.
کد خبر: ۳۸۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ - 03March 2020

تازه‌ترین تلاش وزیر دفاع آمریکا برای مدیریت افکار عمومی درباره کرونابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های خبری، مقام‌های رسمی آمریکایی گفتند: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از فرماندهان ارتش خواسته است تا از اتخاذ هرگونه تصمیمی که موجب شگفتی و تعجب کاخ سفید در خصوص ویروس کرونا شود، خودداری کنند.

بر اساس این گزارش دستور مارک اسپر تازه‌ترین تلاش‌های دولت ترامپ برای مدیریت نگرانی‌های عمومی درباره بیماری کرونا است، ویروسی که به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

ترامپ پیش از این گفته است که دموکرات‌ها و رسانه‌های خبری در حال فرافکنی و تشدید نگرانی‌ها درباره این بیماری هستند.

انتقادات نسبت به عملکرد دولت ترامپ برای آمادگی جهت مقابله با ویروس کرونا به شدت رو به افزایش است، ولی ترامپ سعی کرده است تا این انتقادات و نگرانی‌ها را کم اهمیت جلوه دهد.

اسپر به فرماندهان نظامی آمریکا که در خارج این کشور مستقر هستند، دستور داده است تا پیش از اتخاذ هر گونه تصمیمی برای محافظت از نظامیان آمریکایی، با پنتاگون هماهنگ باشند.

یک مقام آمریکایی گفت: رابرت آبرامز فرمانده نظامیان آمریکایی در کره جنوبی- که بیش از ۴ هزار نفر تاکنون در این کشور به کرونا مبتلا شده اند- درباره گزینه‌های مورد نظرش برای حفاظت از نظامیان آمریکایی با مقام‌های پنتاگون رایزنی کرده است.

اسپر در پاسخ گفته است که آبرامز یا هر فرمانده ارشد دیگری باید قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی با وزارت دفاع آمریکا هماهنگ کنند.

آبرامز نیز در پاسخ گفته است که در عین حال که سعی خواهد کرد تا درباره هرگونه تصمیمی پیش از اتخاذ و اجرا به اسپر اطلاع دهد، ولی شاید برخی اوقات مجبور شود تصمیمات فوری و اضطراری برای حفاظت از سلامتی نظامیان آمریکایی اتخاذ کند، آن هم بدون کسب مجوز نهایی از واشنگتن.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها