بازخوانی مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در اسفند ۹۸؛

ضربه وزارت اطلاعات به تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم/ ورود نیروهای مسلح به عرصه مقابله با کرونا

فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به سرلشکر باقری برای مقابله با کرونا، ضربه وزارت اطلاعات به تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم و تلاش دانشگاه بقیه‌الله (عج) برای تولید واکسن کرونا در بازه زمانی کمتر از یک سال از مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در اسفندماه ۹۸ بود.
کد خبر: ۳۸۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ - 31March 2020

اتو نشر عید/// مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در اسفند ۹۸به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه دفاع و امنیت در اسفندماه ۹۸ به شرح زیر است:

با حضور وزیر دفاع انجام شد؛
هشت فروند هواپیمای نظامی بازآماد (اورهال) شده با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد.
 
سردار عبداللهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
معاون بهداشت و درمان کل سپاه گفت: تمام ظرفیت معاونت بهداری سپاه برای کمک به بخش کشوری در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد تا برای مقابله با بیماری کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
 
شصت و ششمین ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا کشور اندونزی پهلو گرفت.
 
در دیدار سردار قدیر نظامی با وزیر دفاع آذربایجان تاکید شد؛
در دیدار رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاون وزیر دفاع آدربایجان بر همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مبارزه با تروریسم و قاچاق انسان تاکید شد.
 
سردار عبداللهی در دیدار با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان:
معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه سیاست ایران تحکیم روابط با همسایگان خود است، گفت: ما با همه همسایگان خود که ۱۵ کشور هستند روابط حسنه داشته و داریم.
 
سردار ادیبی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان شهید شاخص راهیان نور امسال یاد کرد و گفت: تا اطلاع بعدی تمام برنامه‌های گروهی راهیان نور لغو شده است.
 
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه خبر داد؛
سردار اخوان از استقرار سامانه سی تی اسکن سیار نیروی زمینی سپاه در بیمارستان یافت آباد تهران خبر داد.
 
مرکز تخصصی تشخیص ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوی اسلامی ایران راه اندازی شد.
 
دریادار سیاری:
معاون هماهنگ کننده ارتش از اختصاص سه بیمارستان بعثت، گلستان و هاجر در تهران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
 
با صدور پیامی اعلام شد؛
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» خبر داد و تاکید کرد: فرزندان ملت ایران در سپاه و بسیج تا غلبه کامل بر بیماری و بازگشت شرایط عادی در صحنه مشارکت و کمک، آماده و فعال خواهند بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله عنوان کرد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) گفت: تحقیقات توسط تیمی بسیار قوی برای ساختن واکسن کرونا در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم در بازه زمانی کمتر از یک سال واکسن کرونا را بسازیم.
 
سردار عراقی‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:
معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تمام دوره‌های آموزشی سربازان به مدت حداقل دو ماه متوقف شده است؛ یعنی اعزام مشمولان خدمت سربازی که قرار بود در روز‌های آینده برای گذراندن دوره‌های آموزشی به پادگان‌های مربوطه اعزام شوند، تا اول اردیبهشت سال ۹۹ به تعویق افتاده است.
 
سخنگوی سپاه:
سخنگوی سپاه گفت: سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه هیچ کانال یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ندارد.
 
مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان از ضربه به تیم تروریستی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش العدل) خبر داد.
 
با دستور فرمانده کل سپاه صورت گرفت؛
با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران و پیگیری‌های فرمانده سپاه قدس استان گیلان، بیمارستان سیار نیروی دریایی سپاه پاسداران در محوطه بیمارستان رازی احداث شد.
 
سردار فدوی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: روز گذشته با حضور همه مسئولان شهری، جلسه‌ای در قرارگاه ثارالله به ریاست فرمانده کل سپاه برگزار و در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد.
 
امیر شهرام خبر داد؛
‌تولید و تحویل‌دهی دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن توسط متخصصان صنعت دفاعی
مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: متخصصان صنعت دفاعی موفق به تولید دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن شدند.
 
با حضور سردار پاکپور انجام شد؛
دستاورد‌ها و محصولات گندزدایی و ضدعفونی‌کننده نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور رونمایی شد.
 
فرمانده معظم کل قوا در فرمانی به رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، تاکید کردند: قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود.
 
به ریاست سرلشکر‌ باقری؛
نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام‌ رضا (ع) در نیروهای مسلح برای پیشگیری و‌ مقابله با ویروس کرونا ۲۳ اسفند در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.
 
خودرو‌های جدید ضدعفونی‌کننده و رفع آلودگی نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده نزاجا رونمایی شد.
 
معاون وزیر دفاع عنوان کرد؛
معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ۳۰ هزار قطعه ماسک برای مراکز درمانی تولید می‌کنیم.
 
طی حکمی از سوی سرلشکر موسوی؛
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی حکمی امیر سرتیپ حیدری را به عنوان فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش منصوب کرد.
 
توسط وزارت اطلاعات سربازان گمنام امام زمان (عج) با بهره‌گیری از گزارشات مردمی و اقدامات اطلاعاتی تاکنون مقادیر زیادی الکل، مواد ضد عفونی کننده، ماسک، پد الکلی، کاور، ژل، کلاه، عینک، پارچه تولید ماسک و دستکش لاتکس از سوداگران سلامت کشف کرده‌اند.
 

با ابلاغ فرمانده کل ارتش؛
رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا توسط ارتش آغاز شد
رزمایش «لبیک یا خامنه‌ای» با هدف پیشگیری و پایش شیوع ویروس کرونا صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

امیر حیدری خبر داد؛
ایجاد پست‌های غربالگری در ورودی استان‌های کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش از ایجاد پست‌های غربالگری توسط ارتش در ورودی استان‌های کشور خبر داد.

سردار عراقی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
نیرو‌های مسلح مستقلاً هیچ اقدامی برای قرنطینه و ممنوعیت تردد انجام نمی‌دهند
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح به‌صورت مستقل هیچ اقدامی مبنی بر ایجاد قرنطینه و محدودیت یا ممنوعیت تردد به شهر‌ها انجام نمی‌دهند.

امیر حاتمی عنوان کرد؛
دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور مهمترین اولویت وزارت دفاع در سال ۹۹
وزیر دفاع گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیاز‌های نیرو‌های مسلح و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خبر داد؛
تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت با مشارکت روحانیت در سپاه
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تشکیل و فعالیت قرارگاه سلامت و معنویت در سپاه با مشارکت روحانیت برای مقابله با کرونا خبر داد.

سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران خبر داد؛
بستری ۲۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح/ برقراری ارتباط تصویری با فرماندهان و روسای بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: از ۶ هزار تخت بیمارستانی نیرو‌های مسلح تعداد چهار هزار تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته که از این تعداد در دو هزار و ۲۰۰ تخت بیماران‌ کرونایی یا مشکوک به کرونا بستری هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار