آلبوم موسيقی «شمس جان» جديدترين اثر عماد توحيدی منتشر شد

به همت مركز موسيقی حوزه هنری آلبوم موسيقی «شمس جان» بر بنياد حكايت «پادشاه و كنيزک» از دفتر نخست مثنوی معنوی با موسيقی عماد توحیدی، خوانندگی داوود آزاد و شعرخوانی عبدالجبار كاكايی منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ - 11March 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عماد توحيدی» هنرمند کشورمان با اشاره به انتشار آلبوم جدید خود اظهار داشت: به سنت قدما «اقبال هر اثر به حُسن مطلع آن بستگی دارد» و بی‌تردید این حکایت از نظر مولانا دارای ویژگی‌هایی قابل تأمل بوده که بر پیشانی این مجموعه جا گرفته است. آهنگساز این اثر با مطالعه نسخ متعدد مثنوی در نهايت روايت نسخه قونیه را برای اين اثر برگزيد.

وی در مورد موسيقی «شمس جان» با اشاره به دقت در طراحی و ضبط این اثر گفت: در مسیر ساخت موسیقی نیاز بود که در عین تجلی رها بودن نوای سازها و آواها، بدون معیار مترونوم و در فضاهایی بی در کجا، همه نغمه‌ها و افكت‌ها و آوازها و تصانیف اثر از قبل به دقت طراحی و با پیش آگاهی دقیق به مرحله ضبط برسد.

این هنرمند همچنين در مورد اجرای عبدالجبار کاکایی و داوود آزاد گفت: خوانش فهيم و گرم كاكايی برآمده از سال‌ها مطالعه عميق او در ساحت مثنوی معنوی است و حضور داوود آزاد و همنشینی او با فضای معناشناختی شعر مولانا و آشنايی جدی او با موسيقی عرفانی قابل توجه است.

توحیدی در پایان گفت: صدابرداری پيچيده اين اثر بر عهده آرش صفدری در استودیو تاج بوده و نظارت ضبط قطعات نیز توسط وحید اختری انجام گرفته است. اين آلبوم شامل هشت قطعه آتش، خيال، ادب، لقا، شمس، راز، ندا و وصال است و ناشر آن مرکز موسیقی حوزه هنری است. نسخه الكترونيكی و فيزيكی اثر از امروز در سايت‌ها و فروشگاه‌های معتبر موسيقی در دسترس است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار