عضو پارلمان عراق:

بغداد هرگز با آمریکا برای استقرار پاتریوت توافقی نخواهد داشت

عضو پارلمان عراق گفت که دولت عراق هرگز با طرف آمریکایی درباره ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به عراق برای حفاظت از نظامیان آمریکایی توافقی نداشته و نخواهد داشت و اظهارات پنتاگون بدون اطلاع دولت عراق و وزارت دفاع آن بیان شده است».
کد خبر: ۳۸۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ - 11March 2020

بغداد هرگز با آمریکا برای استقرار پاتریوت توافقی نخواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، ائتلاف الفتح در پارلمان عراق اظهارات وزارت دفاع آمریکا درباره قصد این کشور برای ارسال سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به عراق را تلاش برای تحریک نیرو‌های مقاومت اسلامی و به تاخیر انداختن اجرای مصوبه پارلمان در اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق دانست.

«محمد کریم» عضو ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» در اظهاراتی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «دولت عراق هرگز با طرف آمریکایی درباره ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به عراق برای حفاظت از نظامیان آمریکایی توافقی نداشته و نخواهد داشت و اظهارات وزارت دفاع آمریکا بدون اطلاع دولت عراق و وزارت دفاع آن بیان شده است».

وی تصریح کرد: «آمریکا با این اظهارات درصدد تحریک نیرو‌های مقاومت اسلامی و به تعویق انداختن تصمیم پارلمان در اخراج نیروهایش از عراق است، اما دولت، پارلمان و وزارتخانه‌های دفاع و خارجه عراق به ساماندهی ساز و کار اخراج نیرو‌های خارجی از عراق پایبند هستند و هیچ از این تصمیم خود عقب نشینی نکردند».

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه بر قصد این کشور در ارسال سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به عراق، تأکید کرد و گفت: «در تلاش هستیم سامانه‌های دفاع هوایی را برای محافظت از سربازان آمریکایی به عراق ارسال کنیم».

پارلمان عراق پانزدهم دی‌ماه گذشته در نشستی فوق العاده به طرح اخراج نیرو‌های اشغالگر خارجی از این کشور رأی مثبت داد.

آمریکا در حالی درصدد استقرار سامانه‌های دفاع موشکی و تجهیز پایگاه‌های نظامی خود در عراق است که مردم این کشور اخراج نظامیان اشغالگر را مطالبه اصلی از دولت عراق می‌خوانند و با برپایی راهپیمایی بزرگ و میلیونی در بغداد علیه حضور نظامی آمریکا تظاهرات کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار