سردار موسوی‌جزایری:

احتمال حمله بیولوژیک بودن «کرونا» دور از ذهن نیست

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که این نیرو ۱۴ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که مشغول فعالیت برای مقابله با ویروس کرونا هستند، گفت: احتمال حمله بیولوژیک بودن کرونا با توجه به نقاطی که این بیماری از آن شیوع پیدا کرده است، دور از ذهن نیست و تصوری وجود دارد و شواهد بیشتر از این مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ - 17March 2020

احتمال حمله بیولوژیک بودن «کرونا» دور از ذهن نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «سید علی موسوی جزایری» فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۴ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که در شهر‌ها و استان‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و بعد از دستور فرمانده کل سپاه و تاکید فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر این‌که هر آنچه در اختیار داریم را باید در اختیار مردم قرار دهیم و همچنین با توجه به نیاز دانشگاه‌های محل ماموریت و بیمارستان سرزمینی، این تعامل با دانشگاه صورت گرفته و ما هم بخشی از بیمارستان را در اختیار کرونا و بخشی دیگر را در اختیار تروما قرار دادیم.

وی افزود: ما در بوشهر توافق کردیم که کل بیمارستان ترومای شهر را بپذیریم و علاوه بر این، در برازجان یک بیمارستان صحرایی برای کرونا احداث کردیم.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه بیان کرد: در استان گیلان با توجه به نیاز دانشگاه علوم پزشکی، یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۷۴ تخت دایر کردیم که تا ۱۲۰ تخت می‌تواند گسترش پیدا کند.

موسوی ادامه داد: بیمارستان صحرایی بندرعباس با ظرفیت ۵۴ تخت برپا شده که ویژگی آن این است که چهار تخت آی. سی. یو برای بیمارانی که باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند، در اختیار دارد.

سردار موسوی جزایری خاطرنشان کرد: احتمال حمله بیولوژیک بودن کرونا با توجه به نقاطی که این بیماری از آن شیوع پیدا کرده است، دور از ذهن نیست و تصوری وجود دارد و شواهد بیشتر از این مشخص خواهد شد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که ما آمادگی داشتیم باشیم و مدیریت بحران قوی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نیرو‌های مسلح ما برای تشکیل قرارگاه پای کار آمده‌اند و توانسته‌اند تا جایی که دانشگاه‌های سرزمین نیاز داشتند، وارد عمل شوند و کار‌های پشتیبانی را انجام دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها