المیادین:

نظامیان آمریکایی اجازه فرار داعشی‌ها از زندان الحسکه سوریه را دادند

شبکه المیادین به نقل از منابع موثق خود اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی فرصت فرار تروریست‌های داعشی را از زندان شهر الحسکه که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد است، فراهم کردند.
کد خبر: ۳۸۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ - 30March 2020

نظامیان آمریکایی اجازه فرار داعشی‌ها از زندان الحسکه سوریه را دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که این نیرو‌های آمریکایی بودند که اجازه فرار تروریست‌های داعشی را از زندان تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه در الحسکه را دادند.

زندان «غویران» در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه شامگاه یکشنبه شاهد شورش و هرج و مرج تروریست‌های داعشی زندانی در آنجا بود.

این زندان تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) یعنی شبه نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند و به دنبال شورش شامگاه یکشنبه در آنجا شماری از تروریست‌های زندانی فرار کردند.

تلویزیون سوریه هم گزارش داد که دستکم ۱۲ تروریست داعش از زندان غویران گریخته و به سمت حومه جنوبی شهر الحسکه رفتند.

منابع المیادین هم تاکید کردند شب گذشته در حالی که شماری از تروریست‌های داعش از زندان غویران فرار می‌کردند، هواپیما‌های ائتلاف بین المللی هم به طور گسترده بر فراز آن منطقه در حال گشت زنی بودند.

در همین حال نیرو‌های دموکراتیک سوریه که از شب گذشته در شهر الحسکه به آماده باش درآمده اند تجهیزات نظامی بیشتر به این شهر آورده و راه منتهی به زندان الثانویه در این شهر را هم مسدود کردند.

منابع المیادین گفتند نیرو‌های دموکراتیک سوریه محله غویران و ورودی جنوبی الحسکه را با هدف جلوگیری از فرار زندانیان داعش محاصره کردند.

محله «غویران» شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی غویران زندانی هستند و کشور‌های آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار