استقبال فرستاده سازمان ملل و «شورای همکاری» از آتش‌بس ائتلاف سعودی

در ادامه واکنش‌ها به آتش‌بسی که ائتلاف سعودی-اماراتی به صورت یکجانبه در یمن اعلام کرده‌اند، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و شورای همکاری خلیج فارس هم از این اقدام استقبال کردند.
کد خبر: ۳۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 09April 2020

استقبال فرستاده سازمان ملل و «شورای همکاری» از آتش‌بس ائتلاف سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، واکنش‌ها به اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای در یمن توسط ائتلاف سعودی-اماراتی ادامه دارد.

در همین ارتباط «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن از این آتش‌بس استقبال و اعلام کرد: از عربستان سعودی و ائتلاف عربی برای درک مرحله فعلی یمن و پاسخ به طبیعت شرایط سخت کنونی ممنون هستم.

وی تأکید کرد که میانجی‌گری میان طرفین برای رسیدن به آتش‌بس کلی در یمن، آغاز اجرای اقدامات حقوق بشری و اقتصادی برای کم کردن از رنج یمنی‌ها و از سرگیری روند سیاسی برای پایان کامل جنگ را ادامه می‌دهد.

گریفیتس از طرفین درخواست کرد این فرصت را غنیمت شمارند ، فورا از «اقدامات خصمانه» دست بردارند و به سمت صلح فراگیر روی بیاروند.

شورای همکاری خلیج فارس

شورای همکاری خلیج فارس نیز از این اقدام ائتلاف متجاوز به یمن استقبال کرد. بر اساس گزارش شبکه «العربیه»، «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری ابراز امیدواری کرد که این اقدام در فراهم کردن شرایط مناسب برای اجرای دعوت فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن مبنی بر برگزاری نشست میان دولت مستعفی و انصارالله مفید باشد.

وی سپس بر ادامه حمایت از دعوت سازمان ملل برای آتش‌بس در تمام جهان با هدف تمرکز بر مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

پیشتر «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه و «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز از این آتش‌بس استقبال کرده بودند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار