رئیس بیمارستان ۵۰۱ ارتش:

هزینه بیماران کرونا در بیمارستان ارتش طبق تعرفه وزارت بهداشت است

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) در باره میزان هزینه مبتلا به کرونا که در این بیمارستان بستری می‌شوند گفت: مسایل مربوط به خدمات درمانی طبق تعرفه‌هایی وزارت بهداشت است.
کد خبر: ۳۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 24April 2020

هزینه بیماران کرونا در بیمارستان ارتش طبق تعرفه وزارت بهداشت استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر نظامی‌اصل» رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ۵۰۱ ارتش، در گفت‌وگویی با اشاره به خدمات این بیمارستان برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: بیمارستان امام رضا (علیه السلام) بیمارستان درمانی، آموزشی و پژوهشی است که تابعیت دانشگاه علوم پزشکی ارتش و ستاد ارتش را دارد.

این بیمارستان یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که ۳۰۰ تخت خواب دارد و در زمینه‌های مختلف درمانی، آموزشی و پژوهشی خدمات ارائه می‌کند.

این بیمارستان دانشگاهی است و بالغ بر ۱۵۰ نفر پزشک در تخصص‌های مختلف عضو هیئت علمی هستند و قسمت‌های مختلف پاراکلینیک از جمله تصویر برداری، آزمایشگاه مجهز، فیزیوتراپی و ... دارد.

وی ادامه داد: در زمینه بیماری کوید ۱۹ یا کرونا که به صورت همه‌گیری اتفاق افتاد این بیمارستان درگیر مبارزه با این ویروس شد و از ابتدای اسفند ماه با اختصاص پنج تخت ویژه و نوزده تخت ایزوله شروع به ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان کرد، با پیشرفت همه‌گیری کرونا از نیمه اسفند شصت تخت عادی و بیست تخت ویژه به این بیماری اختصاص دادیم.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به روند پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان گفت: مراجعین توسط متخصصان در اورژانس مخصوص این بیماری یا در بخش عفونی ویزیت، اگر نیاز باشد در بخش پاراکلینیک مثل سی تی اسکن ریه، آزمایش‌های مختلف از جمله برداشتن نمونه PCR انجام می‌شود و در صورت لزوم بستری می‌شوند اگر بدحال باشند در بخش ویژه و اگر شرایطشان بهتر باشد در سه بخشی که برای این بیماری تدارک دیده شده بستری می‌شوند.

این بیمارستان در لیست بیمارستان‌هایی ست که از سوی وزارت بهداشت برای این بیماری اختصاص یافته، دارو و تجهیزات لازم تهیه شده و برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌شود.

امیر نظامی اصل افزود: الحمدلله بیمارانی که مراجعه کرده‌اند چه در بخش ویژه، چه در بخش عادی یا سرپایی، مرگ و میر بسیار کمی داشتیم، حتی بیمارانی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند و در منزل قرنطینه می‌شوند به صورت تلفنی تا دو هفته شرایطشان را جویا می‌شویم که اکثراً بهبود پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی و تشخیصی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت به معاونت بهداشت و درمان ارتش و دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شده و دارو‌های مجاز و روش‌های درمانی و تشخیصی مجاز استفاده می‌شود. آخرین کاری که توسط معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی ارتش انجام شد و در اختیار بیمارستان گذاشته شد دستگاه تعویض پلاسما است که پلاسمای خون بیماران بهبود یافته استخراج و به مریضان بدحال به عنوان دارو تزریق می‌شود. ما از بیماران بهبود یافته دعوت کرده‌ایم که برای اهدای پلاسما تشریف بیاورند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) در باره میزان هزینه بیماران مبتلا به کرونا که در این بیمارستان بستری می‌شوند نیز یادآور شد: مسایل مربوط به خدمات درمانی طبق تعرفه‌هایی که از سوی وزارت بهداشت تعریف شده و با بیمه‌های خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت قرار داد داریم و طبق بیمه کار می‌کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها