مدیر موسسه قدر ولایت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی در ایام قرنطینه/ فعالیت‌های فرهنگی تعمیق دهنده طرح «همدلی مومنانه» است

احمد عطایی از توزیع بیش از ۲ هزار بسته فرهنگی کتاب در طرح کمک همدلی و مومنانه خبر داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی تعمیق دهنده طرح «همدلی مومنانه» است.
کد خبر: ۳۹۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵ - 29April 2020

«احمد عطایی» مدیر موسسه قدر ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار بسته فرهنگی کتاب در قالب طرح همدلی مومنانه و در لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: حضرت آقا در روز نیمه شعبان که صحبت کردند، چون آسیب‌دیدگی مالی قشر کارگری از کرونا به آنها فشار آورده، ایشان کمک معیشتی را مطرح فرمودند که خدا را شکر حجم وسیعی به عنوان کمک همدلی و مومنانه از سراسر کشور جمع‌آوری شد.

توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی در رزمایش «همدلی مومنانه»/ سپاه و خانه کتاب همراهی کردند

وی افزود: حضرت آقا در همان سخنرانی به این مطلب هم اشاره فرمودند که به‌خاطر احتمال تعطیلی مساجد و مراکز مذهبی و محروم بودن مردم از این فضاها در ماه مبارک رمضان، خلوتی در منزل و در بین خانواده با خدا داشته باشید. به همین خاطر ما به فکر افتادیم که بسته معیشتی را با بسته‌ای همراه کنیم که به این خلوت زیبا کمک کند.

مدیر موسسه قدر ولایت تصریح کرد: طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه به دلیل اینکه در سراسر کشور برگزار می‌شود ما توان تامین بسته فرهنگی برای همه آن‌ها را نداشتیم لذا به‌فکر جمع‌آوری کمک برای تهیه این بسته‌های فرهنگی افتادیم و با خیلی‌ها رایزنی کردیم.

توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی در رزمایش «همدلی مومنانه»/ سپاه و خانه کتاب همراهی کردند

عطایی گفت: ما برای این کار می‌بایست ابتدا افراد را در جهت کمک به این طرح توجیه می‌کردیم که این حرکت ضرورت دارد و حتی اگر موضوع بسته و کمک معیشتی نیز مطرح نبود، طبیعی است که باید به عرصه فرهنگ، ایمان و معنویت مردم فکر کنیم چراکه مخصوصا در شرایط کرونایی امروز خیلی از خانواده ها به فضای مجازی و خرید اینترنتی کتاب دسترسی ندارند.

وی همراه ‌سازی کتاب و بسته‌های فرهنگی فرهنگی در طرح رزمایش کمک مومنانه را موجب تعمیق و اثرگذاری این فعالیت‌ها دانست و تاکید کرد: بسته‌های فرهنگی کتاب به ایجاد معنویت و آگاهی برای آن خلوتی که حضرت آقا اشاره فرمودند، کمک می‌کند. بخاطر همین ضرورت‌ها تماس‌هایی را با اشخاص خیر فرهنگی و حتی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف داشتیم که موجب شد در مرحله اول 300 بسته فرهنگی کتاب تنها با کمک اشخاص تهیه شود که با کمک قرارگاه شهدای مدافع حرم جنوب تهران، این بسته‌ها در ورامین و قرچک توزیع شد. در ادامه این طرح و با پای کار آمدن موسسه خانه کتاب، ۶۰۰ بسته دیگر را تهیه کردیم که روز گذشته توزیع شد.

توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی در رزمایش «همدلی مومنانه»/ سپاه و خانه کتاب همراهی کردند

مدیر موسسه قدر ولایت خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از هزینه‌های تهیه این بسته‌های فرهنگی کتاب توسط ناشر و ۵۰ درصد دیگر آن از سوی خیرین تامین و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ما طرح و نامه‌ای را به بنیاد مستضعفان ارائه کردیم که ما را به بنیاد علوی ارجاع دادند. در این طرح پیشنهاد کرده بودیم که ۳۰ هزار بسته فرهنگی کتاب برای استان‌های جنوبی کشور مثل کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی تهیه و توزیع کنیم و این طراح را به‌صورت کشوری در ماه مبارک رمضان با تاکید بر کتاب‌هایی با موضوع قرآن، مناجات، دعا و زندگینامه ائمه داشته باشیم که موجب کمک به ناشران نیز باشد اما در نهایت این پیشنهاد انجام نشد و تنها کمک محدودی انجام دادند که منجر به تهیه یک هزار بسته فرهنگی شد که بسته‌های را برای توزیع در غرب و شرق تهران همانند منطقه خاک سفید، رباط کریم، شهرک اندیشه و ملارد آماده کردیم.

توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی در رزمایش «همدلی مومنانه»/ سپاه و خانه کتاب همراهی کردند

عطایی عنوان کرد: معتقدیم با تهیه چنین بسته‌های فرهنگی اثرگذاری رزمایش مومنانه بیشتر می‌شود چراکه با این بسته فرهنگی بچه‌ها خوشحال می‌شوند و موجب می‌شود آن‌ها کتاب‌ها را مطالعه کنند. در این بسته‌ها کتاب‌های مختلف جهت‌دار و جذابی برای بچه‌ها و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها