قمی:

وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات مجدانه درصدد بازگشایی اماکن مذهبی هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه دغدغه قشر مذهبی به عنوان پیش‌قراولان طرح مواسات بازگشایی اماکن مذهبی است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات مجدانه درصدد تحقق این امر هستند.
کد خبر: ۳۹۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ - 28April 2020

قمی: وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات مجدانه درصدد بازگشایی اماکن مذهبی هستندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام و اعلایی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی، سرهنگ محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی و مهدی مهدوی طلب رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز در سالن اجتماعات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس این سازمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در ابتدای این دیدار با اشاره به محور اصلی اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار داشت: تبدیل سازمان اداری به سازمان محتوایی جزو اولولیت‌های اصلی مدیریت سازمان عقیدتی وسیاسی ناجا است، چرا که وقت و ظرفیت زیادی صرف سازمانی که صرفاً به‌صورت اداری فعال است، خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح محورهای اصلی فعالیت‌های این سازمان پرداخت و عنوان داشت: تربیت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی سه محور اصلی مورد توجه سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است و برای تحقق این محورها تلاش‌های فراوانی انجام می‌شود.

ادیانی با تاکید بر ظرفیت‌های مشترک همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برای ثمر بخشی اقدامات انجام شده توسط این دو سازمان، استفاده از ظرفیت و فضای تبلیغی نیاز اصلی و کلیدی است.

وی حضور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در مراکز نیروی انتظامی را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: حضور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در مراکز نیروی انتظامی مانند مراکز آموزشی که مکانی برای تربیت جوانان محسوب می‌شوند، برای ترویج فرهنگ و تعلیم آموزه‌های دینی الزامی است.

حجت‌الاسلام اعلایی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناجا هم در ادامه این جلسه با بیان این که پیش از این ارتباطات این دو سازمان مسبب خیر و برکات بسیاری شده است اظهار داشت: اقداماتی همچون تربیت آموزش یاران، حافظان و قاریان قرآن، همچنین داوری آثار قرآنی؛ جزو مواردی هستند که سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به کمک سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه هم دلی و هماهنگی بین دو سازمان باید وثیق‌تر شود افزود: با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از کارشناسان هر دو سازمان، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

اعلایی تصریح کرد: با توجه به‌ورود سالیانه ۴۰۰ هزار نیروی وظیفه و کادر به مراکز آموزشی، اهمیت وجود مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در این مراکز بیش از پیش احساس می‌شود.

مهدی مهدوی طلب رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در ادامه انتصاب روحانیون جوان و متخصص را در اجرای مأموریت‌ها از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تغییر نگرش و رفتار، همچنین تنظیم میثاق نامه در 14 بند از اقداماتی بود که در دوره ریاست جدید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا انجام گرفت.

درادامه سرهنگ محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به اهم اقدامات این معاونت اشاره و عنوان کرد: تربیت نیروهای متخصص در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی، تولید مستند برای شهدا به ویژه روحانیون شهید و تولید محتوا در مناسبت‌های مختلف از اهم اقدامات این معاونت محسوب می‌شوند.

وی در خصوص عمل خدا پسندانه عوامل نیروی انتظامی در ساخت و مرمت نمازخانه و مساجد در نقاط مختلف گفت: یکی از بزرگترین افتخارات نیروی انتظامی این است که ماهیانه افراد به صورت اختیاری مقداری از حقوق خود را برای مرمت نمازخانه و مساجد در مراکز نیروی انتظامی اختصاص می‌دهند که این مبلغ در ماه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان است.

در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز خرسندی از این دیدار خاطرنشان کرد: باید محورهماهنگی و هم افزایی‌های دوسازمان روشن و مشخص شود تا نتایج مطلوب‌تری از این همکاری‌ها به دست آید.

محمد قمی با بیان این مطلب که در شرح وظایف سازمانی موظف به همگرایی، هم افزایی و کار مشترک با نهادهای مبلغ اسلام ناب هستیم افزود: نیروی انتظامی مشکل‌ترین وظایف را برعهده دارد و در عین اقتدار مظلوم هستند واین مظلومیت در شهدای این مجموعه بیشتر دیده می‌شود.

قمی اظهار کرد: فاخرترین اقدامات متعلق به مجموعه نیروی انتظامی و سازمان عقیدتی سیاسی ناجا است؛ زحمات این سازمان محدود به نیروهایش نمی‌شود و از ثمره خیر و برکت این زحمات؛ مردم بهره‌مند می‌شوند و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به خدمت رسانی به مبلغان اسلام ناب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تشکر از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و افرادی که در مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند گفت: کرونا فرصتی شد تا مبلغان به‌خوبی حس خدمت را به مردم نشان دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این روزها دغدغه قشر متدین و مذهبی به عنوان پیش قراولان طرح مواسات و مقابله با کرونا این است که با وجود بازگشایی برخی اماکن عمومی اما هنوز اماکن مذهبی بازگشایی نشده‌اند.

قمی افزود: در تماس تلفنی با وزیر بهداشت به نمایندگی از نهادهای دینی، این دغدغه قشر متدین و مذهبی به وزیر انتقال داده شد؛ همچنین در این گفتگو تاکید شد اماکنی که آلودگی در آن‌ها بین۳۰ تا ۴۰ درصد است بازگشایی شدند اما اماکن مذهبی مانند مساجد که درصد آلودگی آنها به ۴ درصد هم نمی‌رسد هنوز بازگشایی نشده‌اند.

وی افزود: استفاده از پنج هزار روحانی مستقر در مناطق آسیب پذیر و یک هزار هیئت مذهبی از ظرفیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند که می‌تواند نقاط مشترک همکاری‌های دو سازمان باشند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی معاون راهبری و ارتباطات، علیرضا نادعلی مدیرکل حوزه ریاست، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ و احمد مداحی مدیرکل مرکز رسانه و عملیات ویژه، امین اشرفی رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها