در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

برنامه تلویزیونی «میدون» فرهنگ کارآفرینی را از غربت در آورد

نائب رئیس فراکسیون آموزش‌های مهارتی مجلس دهم با تأکید بر اینکه در کشور ما کارآفرینی فرهنگ غریبی است، گفت: صداوسیما با تولید برنامه «میدون» و تشویق جامعه به کارآفرینی و نمایش ایده‌های خلاق، این فرهنگ را از غربت درآورد.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 02May 2020

«حیدرعلی عابدی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه تولید برنامه تلویزیونی «میدون» ایده خوبی برای تشویق به کارآفرینی است، اظهار داشت: اگر این برنامه ادامه پیدا کند قطعا کارآفرینی از غربت درخواهد آمد، چون کارآفرینی در کشور ما فرهنگ غریبی است، این به این معنی است که حتی دکتر ما که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود با اینکه باید خودش کارآفرین باشد دنبال کار می‌شود، این نشان می‌دهد که فرهنگ کارآفرینی غریب است.

وی ادامه داد: ما ترویج فرهنگ کارآفرینی را باید از مقطع دبیرستان شروع کنیم بعد در دوره کارشناسی بیاوریم، اما کاری که صداوسیما با برنامه «میدون» انجام می‌دهد، حتی ارزشمندتر از این طرح است چون کارآفرین را از کف جامعه که پای تلویزیون می‌نشیند معرفی می‌کند و می‌آورد بالا، به این شیوه روش‌های کارآفرینی برای مردم جوانان و دانش‌آموزان شکل پیدا می‌کند و این خدمت بسیار بزرگی است که صداوسیما به توسعه اقتصاد و آینده کشور می‌کند، این اقدام بسیار کار ارزشمندی است و من به نوبه خودم تشکر و تقدیر می‌کنم.

نائب رئیس فراکسیون توسعه روستایی مجلس دهم تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور ما این است که حرکت سرمایه‌ها در بخش‌های سنتی اتفاق افتاده یعنی همان توصیه گذشتگان ما که می‌گفتند اگر پول داری این کارها را انجام بده و پول به صورت سنتی می‌رفت در بخش زمین، طلا و ارز، یعنی بخش‌هایی که تورم‌زا بود و احتکار سرمایه‌گذاری می‌شد، این تفکر سنتی باید اصلاح شود.

عابدی ادامه داد: اهمیت بسیار زیادی دارد که مردم را راهنمایی کنیم که سرمایه‌های خود را ببرند سمت کارآفرینی که ایده دارد، تفکر دارد، اما سرمایه ندارد و سرمایه‌اش تفکر، خلاقیت و آن امانتداری و چارچوب شخصیتی‌اش است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر این افراد شناسایی شوند و بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و سرمایه‌ها به این بخش سوق پیدا کند، حرکت بسیار بزرگی در حوزه رونق تولید شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که چندین سال است که مردم را تشویق می‌کنند که اگر پولی می‌خواهند پس‌انداز کنند آن را در بورس سرمایه گذاری کنند که البته خود بازار بورس هم یک نوع سرمایه‌گذاری برای بخش کارآفرینی و کمک به اقتصاد کشور است، دقیقا سرمایه‌گذاری در بخش کارآفرینی هم به همان صورت می‌تواند مؤثر باشد و این اقدام زیربنایی است که در توسعه اشتغال و تولید شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار