در گفت‌وگوی روحانی با نخست‌وزیر مالزی مطرح شد؛

آمادگی ایران و مالزی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی

رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر مالزی تاکید کردند که آماده‌اند روابط تهران – کوالالامپور را در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش گسترش و توسعه دهند.
کد خبر: ۳۹۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 13May 2020

آمادگی ایران و مالزی برای توسعه همکاری‌های اقتصادیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و «محیی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی در گفت‌وگویی تلفنی با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات اجرایی دو کشور در حوزه‌های تجاری و مالی طی سال‌های گذشته به‌ویژه در دوره نخست‌وزیر سابق، تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تعمیق این همکاری‌ها که طی سالهای متمادی تداوم و ارتقا یافته، دریغ نخواهند کرد.

رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران به‌ویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند و اظهار داشتند که به حمایت از یکدیگر از مجامع بین‌المللی و مخالفت با تحریم‌ها ادامه خواهند داد.

دو طرف همچنین شیوع ویروس کرونا را یک چالش جهانی دانستند و اشتراک نظر داشتند که ضروری است کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های مشترک در کمک به یکدیگر درمبارزه با این ویروس بهره بگیرند.

روحانی و یاسین گفتند که آماده‌اند از تجربیات ایران و مالزی در مبارزه با این بیماری بهره گرفته و در مسیر تأمین اقلام بهداشتی و پزشکی همکاری کنند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در این گفت‌وگو از نخست‌وزیر مالزی برای سفر به ایران در فرصت مناسب دعوت کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها