امیرعبداللهیان:

همکاری راهبردی تهران، مسکو و دمشق ادامه خواهد یافت

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: تهران، مسکو و دمشق همکاری‌های راهبردی خود را ادامه خواهند داد و مقابله با تحریم­‌های اقتصادی ظالمانه دشمنان از مفاد همکاری ­های جدی سه کشور به شمار می­ رود.
کد خبر: ۳۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ - 18May 2020

همکاری راهبردی تهران، مسکو و دمشق ادامه خواهد یافتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عدنان حسن محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران عصر امروز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین­ الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه همواره از روابط ممتاز و راهبردی برخوردار بوده و هستند و حمایت‌های ایران از سوریه تا شکست کامل تروریسم همچنان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: تهران، مسکو و دمشق همکاری‌های راهبردی خود را ادامه خواهند داد و مقابله با تحریم­‌های اقتصادی ظالمانه دشمنان از مفاد همکاری ­های جدی سه کشور به شمار می­ رود.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به اهمیت همکاری­‌های پارلمانی در توسعه ارتباطات دو کشور افزود: گسترش ارتباطات پارلمانی، نقش مؤثری در توسعه همکاری­‌های مشترک فیمابین دارد و دیپلماسی پارلمانی دو کشور به تحقق صلح و امنیت در منطقه کمک مؤثری می­ کند.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار بر اهمیت همکاری­‌های اقتصادی تهران و دمشق تاکید کرد و اضافه کرد: در پایان محدودیت­ اعمالی مقابله با کرونا ویروس باید توریسم سیاحتی و زیارتی دو کشور عملیاتی شود.

عدنان حسن محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور در سطح راهبردی قرار دارد و مردم و دولت سوریه همواره قدردان حمایت‌های مؤثر جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در پایان این دیدار با گرامیداشت یاد و مجاهدت­‌های سردار شهید سپهبد سلیمانی (قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم) گفت: ناکامی آمریکا و همپیمانانش در عرصه نظامی و سیاسی اکنون بصورت جنگ اقتصادی و فشار بر مردم سوریه در جریان است که در این عرصه نیز با کمک خدای سبحان پیروز و سربلند خواهیم شد.

پایان پیام/342

نظر شما
پربیننده ها