استاندار قم:

ارزش‌های دفاع مقدس قوام بخش نظام و سرچشمه تحرک در جامعه است

«بهرام سرمست» گفت: ما نیاز داریم ارزش هایی همچون ایثار و شهادت طلبی و فداکاری را در جامعه را زنده نگهداریم زیرا حفظ این ارزش ها سرچشمه تحرک و فعالیت و قوام بخش نظام و موجب کارآمدی دولت ها خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ - 20May 2020

ارزش های دفاع مقدس قوام بخش نظام و سرچشمه تحرک در جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که امروز چهارشنبه در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس و نیز سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تشکیلات اجرایی ستاد برای گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس و سوم خرداد بر اساس دستورالعمل و ابلاغیه ای است که از طریق سلسله مراتب از ستاد کل و وزرات کشور ابلاغ شده و بایستی کمیته‌های هفتگانه این ستاد حتما تشکیل شود.

وی افزود: ما امسال رخداد مهم برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم را در پیش داریم و آن را به طور ویژه برگزار خواهیم کرد و انتظار داریم در هر یک از برنامه هایی که در استان برگزار می شود، جایگاه ویژه قم حفظ شود.

سرمست تاکید کرد: قم خاستگاه انقلاب است و ماهیت بین المللی و ملی دارد و برنامه های درنظر گرفته شده حتما بازتاب ملی و بین المللی خواهد داشت و ضرورت دارد این برنامه ها در تراز جایگاه قم اجرا شود.

وی افزود: قم در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و جریان دفاع از حرم های اهل بیت(ع) شاهد ایثارگری ها و از جان گذشتگی‌های بی‌بدیلی بود و طی ماه‌های اخیر نیز در بحث کنترل شیوع کرونا، علیرغم تحریم‌ها صحنه‌های ارزشمندی از فداکاری خلق شد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه کرونا باعث شد نتوانیم برخی برنامه ها را آنطور که شایسته این ایام است، برگزار کنیم، گفت: باید ابتکار عمل داشته باشیم و از شیوه های نوین و فضای مجازی بیشترین استفاده را ببریم و بتوانیم پیام این مناسبت ها و مجاهدت را به دل های آماده مردم منتقل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ ارزش های دفاع مقدس در جامعه عنوان کرد: مردم با تمام وجود خود و آموخته ها و اندوخته هایی که دارند، این مناسبت ها را نه تنها فراموش نکنند بلکه ارزش های آن را از نسل های قبلی که تجربه انقلاب و دفاع مقدس و صحنه هایی که هرکدام به نوع خودش اهمیتی وافر داشته، به نسل جدید منتقل کنند.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به فرارسیدن حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: فلسفه اصلی برگزاری چنین مناسبت هایی این است که بتوانیم در خلال برنامه ریزی ها، ارزش ها را زنده نگه داریم و به آیندگان منتقل نموده و بخصوص با خلاقیت و نوآوری و استفاده از زبان هنر و آموزه های فرهنگی آن را نهادینه کنیم و در نسل‌های جدید به ودیعه بگذاریم.

وی با اشاره به خطر تحریف و فراموشی ارزش ها برای یک ملت تصریح کرد: اگر ملتی گذشته و تاریخ خودش را فراموش کند، قطعا آسیب خواهد دید و لطمه خواهد خورد و ملت بزرگوار ما با توجه به رشادت ها و از جان گذشتگی هایی که در عرصه های مختلف داشته، به هیچ وجه شایسته چنین آسیبی نیست.

سرمست ادامه داد: این ملت سرافراز شایسته ساختن ایرانی آباد بر اساس تمدن ایرانی اسلامی و برگرفته از ارزش‌های دینی و اصیل اسلامی است و امروز باید بتوانیم در دنیا علم و پرچم اسلام را برافراشته نگه داریم و انقلاب را به صاحب اصلی خودش که آقا امام زمان(عج) هست، برسانیم.

وی با اشاره به رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان با رهبری ها و تدابیر گره‌گشا در تمامی بحران ها مسئولین نظام را پشتیبانی کردند و در همین قضیه کرونا عنایت هایی که داشتند موجب دلگرمی و تقویت روحیه مسئولان و حضور و تدابیر جدی تر آنان در صحنه شد.

استاندار قم با اشاره به حضور همه جانبه مردم در مبارزه با کرونا، بیان کرد: در استان قم همه نیروها پای کار آمدند از نیروهای مسلح گرفته تا نیروهای مردمی، خیرین و هیئات مذهبی و علمای اعلام و مراجع عظام و همدلی خوبی را در سطح استان تجربه کردیم و باید به این موضوع افتخار کنیم و بر خود ببالیم که چنین مردمان بزرگواری داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در موضوع کرونا همه کشورها با معیارها و شاخص های معلومی همچون میزان تاب آوری نظام سلامت، مشارکت اجتماعی و مدنی مردمشان و مدیریت بحران قابل قیاس هستند.

سرمست تصریح کرد: در این مقایسه، بحمدالله جمهوری اسلامی به یک الگوی بی بدیل تبدیل شده که توانسته از سلامت و جان مردمان خودش به خوبی دفاع کند و علاوه بر آن برای معیشت و مسائل اجتماعی و اقتصادی و امنیت تدبیر مناسب داشته باشد و رونق تولید و جهش تولید را در اولویت برنامه های خودش قرار دهد.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: توجه به ارزش های اعتقادی و دینی و مذهبی و افتخارات ملی و تجربیات و افتخارات برگرفته از دوران دفاع مقدس ملت ما را به یک ملت متحد و همدل تبدیل کرده و همه ما حتی در شرایط سخت و بحرانی در کنار هم هستیم.

وی افزود: ما برای مواجهه با هر گونه شرایطی در آینده نیاز داریم ارزش هایی همچون ایثار و شهادت طلبی و فداکاری را در جامعه را زنده نگهداریم زیرا ما مدیون خون شهدا هستیم و حفظ این ارزش ها سرچشمه تحرک و فعالیت و قوام بخش نظام و موجب کارآمدی دولت ها بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها