مدیرکل حفظ آثار دفاع­ مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس بر سیطره استکبار بر منطقه پایان داد

سردار حسینعلی یوسفعلی­‌زاده گفت: دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای ملت ایران و امت اسلام شد که با بهره‌گیری از تجربیات این دوران، موازنه ظلم و ستم دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه فرو ریخت و سیطره دشمنان به پایان رسید.
کد خبر: ۳۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ - 21May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان مشهد به ریاست «سید محمدرضا هاشمی» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست به بررسی اهداف ارتش بعث عراق در تجاوز به خاک جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: هدف اصلی نظام سلطه در جنگ ارتش عراق با ایران ساقط کردن جمهوری اسلامی بود اما دشمنانی که ۴۰ سال پیش جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکردند و امروز انقلاب اسلامی الهام‌بخش منطقه و جهان است.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که بر ملت ما منت نهاد و عزت دین خدا و عزت امت حزب‌الله و همچنین دفاع مقدس را به عنوان یک دستاورد بزرگ در این مقطع تاریخی، نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. باید قدردان حماسه سازان جاویدی باشیم که این فتح بزرگ را برای ملت میهن اسلامی‌مان و امت اسلام و مستضعفان عالم خلق کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی نمی‌توانست در دفاع مقدس شر دشمنان را دفع کند و روی پای خود بایستد و از داشته‌هایش دفاع کند امروز در موضع قدرت قرار نداشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای ملت ایران و امت اسلام شد و با بهره‌گیری از تجربیات این دوران موازنه ظلم و ستم دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه فرو ریخت و سیطره دشمنان به پایان رسید.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: باید نعمت دفاع مقدس و دستاورد‌های عظیم آن را قدر بدانیم و از آن صیانت کنیم که اگر کفران نعمت کنیم سیلی خواهیم خورد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و به منظور توجه ویژه به این دستاورد عظیم، برنامه‌ها و سیاست‌های کلان این مناسبت ملی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح طلیعه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سوم خرداد خواهد بود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در طول این دوره زمانی تمام مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی در راستای ترویج گفتمان ما قوی هستیم، ما می‌توانیم، دفاع و جهاد همچنان باقیست و ما ایستاده‌ایم برگزار می‌شوند.

این مسئول تاکید کرد: پیام مشخص گرامیداشت حماسه جاوید دفاع مقدس این است که ما ایستاده‌ایم، قوی هستیم و قوی خواهیم شد و روی پای خود ایستاده‌ایم و در جهت پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی به پیش خواهیم رفت.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیگیری و هماهنگی برنامه‌ها را بر عهده دارد که در این راستا تعدادی از دستگاه‌ها و ساختارهای اداری برنامه‌های پیشنهادی خود را به این دبیرخانه ارائه کرده‌اند.

این مسئول افزود: با استفاده از این برنامه‌ها و همچنین برنامه‌هایی که سال‌های گذشته در سطح استان برگزار شده بود ۶۷ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا به هر میزان که برای آنها امکان دارد نسبت به برگزاری این برنامه‌ها اقدام کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عظمت و رونق و درخشش خاص برگزار شود تا نسل جوان و اقشار مختلف مردم شاکر نعمتی که از آن بهره‌مند هستند، باشند.

وی در پایان گفت: تلاش بی وقفه جریان مقاومت و نیروهای بسیجی و حزب‌اللهی باعث شده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیای پر ادعای امروز در مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن پیش قراول باشد و علاوه بر ارائه خدمات در راستای ریشه‌کنی این ویروس در داخل کشور سایر کشورها را نیز یاری برساند که این اقدام از افتخارات جمهوری اسلامی به شمار می­‌رود.

لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت روحیه ایثار و شهادت

هاشمی نیز در ادامه این نشست با گرامیداشت حماسه سوم خرداد ابراز داشت: اگر مسئولین، امروز توفیق نوکری مردم را پیدا کردند باید بدانند که مدیون خون شهدا هستند.

وی لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: باید حماسه و رشادت‌هایی را که ایثارگران و شهدا خلق کردن تبیین و به نسل‌های آینده منتقل شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه گرامیداشت دفاع مقدس وظیفه همه ساختارها است، ادامه داد: ترس دشمن از این است که ما توانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم و آن را در جامعه گسترش دهیم؛ بر همین اساس همه ساختارها و دستگاه‌ها باید نسبت به گرامیداشت این حماسه ماندگار با بهره‌گیری از هر آنچه در توان دارند اقدام کنند.

وی در پایان تشکیل کمیته ارزیابی برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس را ضروری دانست و بر فضاسازی شهری جهت گرامیداشت این مناسبت ملی و همچنین توجه ویژه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه‌های دستگاه‌ها در طول سال جاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار