صدای پای نمایندگان مردم در دالان‌های مجلس یازدهم به گوش می‌رسد

یک نماینده واقعی باید بینش دقیقی از مسائل سیاسی و اجتماعی روز داشته باشد. باید بداند نسل جوان چه دغدغه‌هایی دارند و نسل‌های مسن‌تر با چه معضلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ - 26May 2020

صدای پای نمایندگان مردم در دالانهای مجلس یازدهمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و نمایندگان نهایی مردم مشخص شدند. دیگر آهسته آهسته صدای پای نمایندگان دور یازدهم در دالانهای مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد. فارغ از اینکه اکثریت نمایندگان از چه حزب و جناحی هستند و گرایشات سیاسی‌شان بیشتر متمایل به چه سمت و سوی سیاسی است، برخی وظایف بر دوش هر نماینده‌ای از هر جناحی که باشد سنگینی می‌کند.

در گام نخست، احقاق حق و حقوق مردم به ویژه اقشار درد کشیده و رنج دیده که در لابه لای اقشار دیگر کمتر دیده می‌شوند، باید اولویت باشد.  توجه به اقشار مختلف جامعه از وظایف اصلی وکیل مردم است که خود را نماینده مردم می‌داند، خواه این نمایندگی در سطح قوه مقننه باشد خواه در سایر عرصه‌ها باشد.

توجه به خواسته مردم از دیگر ویژگی‌های بارز یک نماینده است. یک نماینده زمانی می‌تواند خود را محق و بر حق و بر طریق خدمت بداند که هرگز یاد خدا و آموزه‌های دین مبین را فراموش نکند، مصلحت عمومی کشور را فدای مصالح جمعی و گروهی و بعضا شخصی نکند و همواره دلسوز ملت باشد و به نوعی به رای مردم پایبند باشد.

یک نماینده واقعی باید بینش دقیقی از مسائل سیاسی و اجتماعی روز داشته باشد. باید بداند نسل جوان چه دغدغه‌هایی دارند و نسل‌های مسن‌تر با چه معضلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. نمایندگان راستینی که مفاهیم ناب دین آسمانی را همواره در نظر دارند، هرگز یاد حق تعالی را فراموش نمی‌کنند و از مسیر تولی و تبری تعدی نمی‌کنند که همین تولی و تبری و ذکر نام خدا باعث خواهد شد که جلوی انحرافات گرفته شود و عدالت جایگاه خود را به سیاست و باندبازی ندهد که این رسم و مرام مولا علی (ع) بوده است. امام علی(ع)، اسوه عدل، هرگز مراعات مسائل انحرافی را نکردند و به قولی عدل و داد را فدای سیاست و باندبازی و فامیل بازی نکردند.

این آیه شریفه قرآن کریم همواره باید در نظر هر نماینده مومن و معتقدی باشد که:

قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَ ادْعُوهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّینَ کَما بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ.

«بگو: پروردگار من شما را به عدل و درستی امر کرده، در هر عبادت روی به حضرت او آرید و خدا را از سر اخلاص در دین بخوانید چنانکه شما را در اول بیافرید دیگر بار (در محشر) به سویش باز آیید.»

به طور کلی، مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که ایمان و عدل و داد و خواست مردم و مصالح عمومی کشور را در نظر داشته باشد و از مسیر احقاق حق عدول نکند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار