پیام آزادگان «از فیضیه تا الرشید» را منتشر کرد

کتاب «از فیضیه تا الرشید» تاریخ شفاهی مجاهد انقلابی و آزادهٔ دفاع مقدس حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ - 01June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «از فیضیه تا الرشید» تاریخ شفاهی مجاهد انقلابی و آزادهٔ دفاع مقدس حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی در 8 فصل توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شد.

کتاب از فیضیه تا الرشید، خاطرات مجاهد انقلابی و آزادۀ دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی، معروف به شیخ آزادگان شمال کشور است که در 8 فصل به‌نگارش درآمده است. پژوهش و نگارش این کتاب را سیدحسین ولی‌پور زرومی بر ‌عهده داشته است.

حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی، در آخرین روزهای تابستان 1337 و برای ادامه تحصیلات حوزوی به شهر قم عزیمت کرد. این سفر را می‌توان نقطة عطفی در زندگی و مبارزات ایشان دانست. این روحانی و مبارز کهنه‌کار در 24 اردیبهشت 1361، در عملیات بیت‌المقدس، به اسارت نیروهای دشمن درآمد. سال‌های اسارت ایشان در اردوگاه‌های الانبار (کمپ 8 یا عنبر)، موصل، تکریت 5 و زندان‌الرشید سپری شد.

پیام آزادگان «از فیضیه تا الرشید» را منتشر کرد

گزیده‌ای از کتاب: بهار سال 1366 بود که یکی از اسرای بهشهری به سراغم آمد و پرسید: «حاجی از ایران خبر دارید؟ انگار اوضاع خیلی شلوغ است!» کلی صحبت کرد و خبر از کشت‌وکشتار در جنگ می‌داد، ولی در نهایت زبان درکشید و آنچه را که می‌خواست بگوید نگفت!

در شک و تردیدی عجیب افتادم که حتماً خبری از خانواده‌­ام دارد. هر چه اصرار کردم، جوابی نگرفتم. کم­کم در نامه‌هایی که از خانواده­ به دستم می‌رسید، تقریباً به یقین رسیدم که یکی از بچه‌هایم به شهادت رسیده است، ولی از میان محمد، مهدی و حسین شک داشتم که کدام باشد. شگرد بچه‌ها در نامه­‌نگاری‌ها نیز مرا دائم در این میانه نگه می‌داشت، ولی بیشتر جای خالی دست‌خط‌های مهدی را می‌دیدم!.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها