دلیل استعفای رئیس بنیاد شهید چه بود؟

رئیس بنیاد شهید در حالی نامه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده است که در آن وخامت حال جسمی و کسالت و بیماری را دلیل اصلی این استعفا می‌داند.
کد خبر: ۴۰۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 07June 2020

دلیل استعفای رئیس بنیاد شهید چه بود؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز گذشته ۱۷ خرداد بود که حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی طی نامه‌ای از رئیس جمهوری خواست تا با استعفای وی از سمت ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران موافقت کند، این درخواست در حالی صورت گرفت که شهیدی هفت سال و از ابتدای ریاست جمهوری حسن روحانی بر این مسند بوده است. این این استعفا در حالی صورت گرفت از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر کناره گیری وی به گوش می‌خورد و انتقاداتی از سوی ایثارگران نسبت به ریاست وی بر ریاست بنیاد وجود داشت.

شهیدی متولد سال ۱۳۲۸ و ۷۱ سال سن دارد و پیش از این نماینده مردم محلات در دوره سوم مجلس بود. او در دولت نهم به معاونت کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه منصوب شد و پس از انقلاب نیز مدتی نماینده ولی فقیه در ارتش بود. او که در ستاد انتخاباتی حسن روحانی حضور داشت پس از پیروزی او در انتخابات نهم در شهریور سال ۹۲ طی حکمی به ریاست بنیاد شهید و معاونت رئیس جمهور منصوب شد.

با وجودی که پس از کمتر دیده شدن وی در مجامع عمومی از سال گمانه‌زنی‌ها از استعفای او قوت گرفت، اما روابط عمومی بنیاد شهید طی چندین اطلاعیه از عدم کناره گیری وی خبر داد. همچنین سال گذشته نیز جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خواستار برکناری رئیس بنیاد شهید به دلیل کسالت و عدم توان برای رسیدگی به امور محوله شدند.

وخامت بیماری رئیس بنیاد شهید تا جایی پیش رفت که حضور او در برنامه‌های این نهاد کمتر شد و آخرین دیدار وی پس از چند ماه حضور در جمع خبرنگاران به مراسم اختتامیه جایزه تحصیلی ایثار بازمی‎گردد که بیماری و ناتوانی به وضوح در چهره وی مشهود بود. او در بهمن ماه سال ۹۸ با بستری در بیمارستان مورد عمل جراحی به سبب التهاب در رگ‌های نزدیک گوش قرار گرفت. او پیش از این در یکی از نشست‌های خبری خود به فعالیت‌های سنگین در بنیاد شهید اشاره کرده و گفته بود: «باوجودی که دکتر به من گفته است در روز بیش از ۴ تا ۵ ساعت کار نکنم، اما بیش از ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنم، اما بازهم بسیاری از کار‌ها باقی می‌‎ماند و حجم کار بنیاد سنگین است.»

شهیدی در طول هفت سال ریاست بر بنیاد شهید دغدغه اصلی خود را پرداخت معوقات ایثارگران که از سال‌ها قبل بر دوش این نهاد مانده بود عنوان کرده و همواره از کمبود بودجه گلایه‌مند بود، از این رو گفته می‌شود یکی از دلایل استعفای وی عدم بودجه کافی بنیاد است. با این وجود همانطور که خود وی در نامه استعفا به آن اشاره کرده است دلیل اصلی کناره گیری از ریاست بنیاد شهید وخامت حال جسمی است که رئیس جمهوری نیز آن را تائید کرد.

حال با رفتن رئیس بنیاد شهید برخی سعید اوحدی، آزاده و جانباز و رئیس سابق سازمان حج و زیارت را گزینه پیشنهادی دولت برای سمت ریاست بنیاد شهید می‌دانند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار