پیکر دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی به غزه منتقل می‌شود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مقامات مصر موافقت کرده‌اند که پیکر دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نوار غزه منتقل شود.
کد خبر: ۴۰۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ - 07June 2020

پیکر دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی به غزه منتقل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که پیکر «رمضان عبدالله شَلّح»، دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین به غزه منتقل خواهد شد.

این جنبش امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مصر بر اساس توافق اولیه، با انتقال پیکر شلح به نوار غزه و تدفین او در این منطقه از فلسطین موافقت کرده‌اند.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تماس‌های گسترده‌ای با مقامات مصر به منظور موافقت با انتقال پیکر شلح از مصر به غزه داشته است و موافقیت اولیه آن‌ها را دریافت کرده است.

رمضان عبدالله شَلّح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴ ) بر عهده داشت. او بعد از شهادت «فتحی شقاقی» رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.

وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) قرار داشت.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درگذشت این مقام فلسطینی را به مردم فلسطین و جنبش جهاد اسلامی این کشور تسلیت گفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار