کانون‌های مساجد طعم و بوی خود را به فضای عمومی منتقل کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از پوستر «روح مقاومت» گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جریان‌سازی، طعم و بوی خود را به فضای عمومی منتقل کنند.
کد خبر: ۴۰۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 09June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محور گرامیداشت مقام شهدا و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» را با محوریت گرامیداشت مقام شهدا و با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت‌ مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند. این رویداد بین‌المللی از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) آغاز شده و تا روز دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

رویداد بین‌المللی مقاومت، در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و ... از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود.

در مراسم رونمایی از پوستر «روح مقاومت» که با نشست برگزیدگان نخستین جشنواره رویداد ملی «فهما» همزمان شده بود، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور سه طعم مردمی، دینی و ایرانی را دارند. این کانون‌ها عملکرد خالص و بی‌تکلفی را با بهره‌مندی از هویت دینی که بخش مهمی از هویت اجتماعی جامعه را به خود اختصاص داده است به گستره کل ایران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کارکردهای درونی و بیرونی این کانون‌ها گفت: یکی از فعالیت‌های این کانون‌ها شبکه‌سازی و پیوند زدن مجموعه‌ها در راستای انتقال تجربیات است؛ بنابراین باید خط ارتباط فعالان مساجد همچنان حفظ شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: کار بچه‌های مسجد نباید زیر استاندارد باشد در غیر این صورت نقص محسوب می‌شود بنابراین همواره باید به سمت ارتقای فعالیت‌ها حرکت کنند و به الگوسازی از طریق مجموعه‌های موفق ادامه بدهند.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تصویرسازی درستی از مسجد ارائه بدهند زیرا ممکن است عده‌ای به دلیل ناآگاهی و یا بدفهمی، نتوانند آنطور که باید از نقش آنها آگاه باشند و اینجاست که اثرگذاری هم کاهش خواهد یافت. این کانون‌ها باید با جریان‌سازی، طعم و بوی خود را به فضای عمومی منتقل کنند.

صالحی گفت: این کانون‌ها باید در کنار برخورداری از قدرت جذب،خلاقیت و نوآوری را هم چاشنی کار خود قرار بدهند.

در بخش دیگر این مراسم، حجت‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گزارشی از سیر برگزاری رویداد ملی فهما را در رشته‌های مختلف ارائه کرد.

اوحدی: مردم بر مشکلات ایجاد شده دوران کرونا فائق آمدند

در ادامه این مراسم سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم ایران در حالی که مورد شدیدترین تحریم‌های دشمنان قرار دارد اما با بهره‌گیری از ارزش‌هایی همچون مساجد، تاب‌آوری خود را به دنیا ثابت کرده است.

وی ادامه داد: وقتی بحث شیوع ویروس کرونا در ایران مطرح شد دشمنان تصور می‌کردند مردم ایران به راحتی در مقابل این ویروس تسلیم خواهند شد و به همین خاطر به دنبال طراحی نقشه‌های جدیدی علیه ایران بودند اما مردم ما با تکیه بر داشته‌های خود، نه تنها بر مشکلات فائق آمدند بلکه ضعف استکبار جهانی را در مقابله با این ویروس مشاهده کردند.

اوحدی افزود: پیش نیاز این تاب‌آوری و موفقیت، بهره‌مندی مردم ایران از الگوهای ارزشی‌همچون مسجد و کسانی بود که در مقطعی از خود گذشتند و فرهنگ ایثار و شهادت را به یادگار گذاشتند تا امروز بتوانیم در محیطی امن به راه خودمان ادامه بدهیم.

در پایان این مراسم از ۱۸ کانون فرهنگی هنری برگزیده در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار