جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خبر داد؛

راه‌اندازی ۹ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور

امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» گفت: 15 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور راه‌اندازی شده و ۹ مرکز دیگر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ - 22June 2020

راه اندازی ۹ موزه دفاع مقدس جدید در کشور

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه ایران از تاریخ معاصر طلایی برخوردار است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تاریخ ایران از سال ۴۲ تاکنون بوده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه در دفاع این انقلاب و نظام همه اقشار جامعه با رهبری امام خمینی حضور داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما حفظ، حراست و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به حیرت‌زدگی دنیا از رهبری امام خمینی، خاطرنشان کرد: دنیا از تدابیر امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و تشکیل حکومت اسلامی متحیر است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه امام یکی از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر ایران و جهان بشمار می‌رود، افزود: مدیریت جهادی امام راحل در کنار حفظ وحدت و انسجام میان آحاد جامعه و پیوند میان ولایت فقیه، نیروهای مسلح و مردم رمز ایشان بوده است.

این مسئول با اشاره به وجود مشکلات و تحریم‌ها علیه ایران، تاکید کرد: امروز برای حل مشکلات و موانع موجود و مقابله با تحریم‌های دشمن نیازمند مدیریت جهادی هستیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به نقش رزمندگان گیلانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان کرد: تقدیم هشت هزار شهید، ۲۶ هزار جانباز و بیش از ۷۰ هزار رزمنده نشان دهنده تاریخ درخشان مردمان این سرزمین است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده، متذکر شد: نیروی دریایی ارتش اقدامات قاطعی در برخورد با نیروی دریایی رژیم بعث عراق داشته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۱۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سطح کشور به بهره برداری رسیده، یادآور شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز در حال ساخت وجود دارد که انتظار می‌رود در سال آینده ۹ نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، ابراز داشت: در این زمینه نیازمند مدیریت جهادی و نگاه ویژه همه اعم از مردم و مسئولان هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور و نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: تعداد شهدا، جانبازان و رزمندگان گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس گواه این مدعا است.

وی با بیان اینکه در مسیر انجام هر کاری مشکلات و موانع وجود دارد، ادامه داد: برای رفع مشکلات باید تلاش و کوشش کنیم و در این مسیر نیازمند مدیریت جهادی در کشور هستیم.

عبدالله‌پور با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، تاکید کرد: مردم به رهبری امام خمینی گردانندگان اصلی دفاع مقدس بودند و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاری بزرگ و فرهنگی است که باید با نگاه ویژه به آن توجه شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: وجود فرهنگ ایثار و شهادت در همه بخش‌های جامعه لازم و ضروری است و زمینه ساز رفع مشکلات و موانع می‌شود.

این مسئول با تأکید بر لزوم جمع آوری خاطرات شفاهی رزمندگان گیلانی هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: باید این افراد شناسایی شده و خاطرات آنها برای انتقال به نسل‌های آینده ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها