تشریح جزئیات برنامه وداع و تشییع شهید «نسیم افغانی»

جزئیات برنامه مراسم وداع و تشییع پیکر پاک شهید «نسیم افغانی» در مشهد مقدس اعلام شد.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ - 27June 2020

جزئیات برنامه وداع و تشییع شهید نسیم افغانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر مجاهد افغانستانی دفاع مقدس «نسیم افغانی» از شهدای عملیات «والفجر ۱» دوشنبه ۹ تیر وارد مشهدالرضا خواهد شد.

در پی تفحص پیکر مطهر مجاهد افغانستانی دفاع مقدس، شهید «نسیم افغانی» که در عملیات «والفجر ۱» در ارتفاعات ۱۴۱ و ۱۴۲ عراق در سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد، پیکر این شهید والامقام دوشنبه نهم تیر وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد در مشهد خواهد شد و مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولین استانی و سرکنسول افغانستان در مشهد قرار خواهد گرفت.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» همان روز از ساعت ۱۸ تا اذن مغرب و عشا با حضور مسئولین، خادمین بارگاه منور رضوی و خانواده شهدای مدافع حرم در رواق امام خمینی (ره) در حرم حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

در پی شهادت خانواده مجاهد شهید «نسیم افغانی» در بمباران هزاره افغانستان توسط ارتش شوروی و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم این شهید والامقام و تدفین وی در حرم رضوی، این مراسم سه‌شنبه ۱۰ تیر با حضور مسئولین و خدام بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن آزادی برگزار خواهد شد.

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع برگزار نخواهد شد.

بسیجی شهید «نسیم افغانی» فرزند «میرزا محمد» متولد سال ۱۳۳۰ شمسی در هزاره افغانستان، دارای پلاک هویت به شماره CJ۵۱۹۳۹۶ جمعی گردان «سیف‌الله» گروهان سوم از تیپ جوادالائمه (ع) لشکر ۵ نصر بود که فرماندهی این گردان را شهید «جواد آخوندی» بر عهده داشته است.

رسته‌ این مجاهد افغانستانی دفاع مقدس آرپی‌جی‌زن بوده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها