فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج):

بیمارستان بقیه‌الله قطب درمان مصدومان شیمیایی است

دکتر جلالی گفت: بیمارستان بقیه‌الله (عج) دارای اورژانس مصدومان شیمیایی و مصدومان ترومایی است و علاوه بر این به قطب درمان مصدومان شیمیایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۰۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ - 28June 2020

بیمارستان بقیه‌الله قطب درمان مصدومان شیمیایی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «علیرضا جلالی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) صبح امروز در همایش ملی پدافند شیمیایی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، بسیاری از رزمندگان به واسطه بمباران‌های شیمیایی به شهادت می‌رسیدند و یا عوارض آن بعد‌ها در بدن رزمندگان نمایان می‌شد که باعث به شهادت رسیدن آن‌ها شده است.

وی افزود: زمانی که ارتش صدام از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کرد، کشور‌های غربی و شرقی در برابر این عمل آن‌ها نه‌تنها سکوت می‌کردند، بلکه ارتش صدام را به این نوع سلاح‌ها بیشتر تجهیز می‌کردند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) خاطرنشان کرد: در دهه گذشته اقدامات خوبی توسط سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با این نوع سلاح‌ها شروع شده است، به نحوی که امروز آمادگی خوبی برای مقابله با سلاح‌های شیمیایی در کشور بوجود آمده است؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی گفت: بیمارستان بقیه‌الله بیمارستان نیمه‌کاره‌ای بود که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داشت که با نامه امام (ره) این بیمارستان برای معالجه مصدومان شیمیایی در اختیار سپاه قرار گرفت؛ لذا امروز این بیمارستان دارای اورژانس مصدومان شیمیایی و مصدومان ترومایی است و علاوه بر این به قطب درمان مصدومان شیمیایی تبدیل شده است.

جلالی عنوان کرد: همچنین در زمانی که مجروحان مدافع حرم به این بیمارستان منتقل می‌شدند، توانستیم به واسطه در اختیار داشتن اورژانس مورد اشاره، ۱۰ هزار نفر از این مجروحان را پذیرش و درمان کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها