حجت‌الاسلام ذوالنوری:

نقاط قوت امروز قوه‌ قضائیه مرهون تدابیر شهید بهشتی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی در تاسیس نظام اسلامی تاثیر بسیار زیادی داشت که نقاط قوت امروز قوه قضائیه مرهون تدابیر و درایت این شهید والامقام است.
کد خبر: ۴۰۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ - 28June 2020

نقاط قوت امروز قوه‌ قضائیه مرهون تدابیر شهید بهشتی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر در سال 1360، اظهار داشت: جامعیتی که شهید بهشتی داشت زبان‌زد بود و نقش بزرگی در تحقق انقلاب اسلامی ایران داشت و امام خمینی (ره) درباره ایشان فرمودند «شهید بهشتی یک ملت بود».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال 60 شاهد مجموعه‌ای از حوادث بودیم، بیان کرد: عزل و فرار بنی‌صدر، شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران او، شهادت رجایی و باهنر، ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی و... از مهم‌ترین رویدادها بود.

وی افزود: بعد از این حوادث که در سال 60 رخ داد به فاصله کمی، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کردیم و با فاصله کمی، رجایی و باهنر را نیز از دست دادیم. بررسی این سلسله حوادث تلخ و کشنده در سال 60 نشان می‌دهد که آن سال مقطع سختی از عمر انقلاب بود اما به برکت خون شهدا، عنایت الهی مشمول مردم و نظام جمهوری اسلامی شد و بغض و کینه منافقین کور دل که عزیزان ملت را به شهادت رساندند به اهداف شوم‌شان نرسیدند.

ذوالنوری ادامه داد: امروز بازخوانی تاریخ انقلاب و دیدن دست آلوده نظام سلطه و استکبار جهانی در استخدام و اجیر کردن مزدوران برای از بین رفت مردم ایران و سقوط نظام ما باید دیده شود و به همین جهت لازم است نگاهی به تاریخ انقلاب داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 17 هزار شهید ترور تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم و شهید بهشتی و شهدای 72 تن نیز جز همین شهدا هستند، گفت: شهید بهشتی در تاسیس نظام اسلامی تاثیر بسیار زیادی داشت که نقاط قوت امروز قوه قضائیه مرهون تدابیر و درایت این شهید والامقام است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها