به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» منتشر شد

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جدیدترین اثر خود کتاب«مشهد از مقاومت تا پیروزی»تألیف جمعی از نویسندگان را روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۴۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ - 08February 2015

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» منتشر شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جدیدترین اثر خود کتاب«مشهد از مقاومت تا پیروزی»تألیف جمعی از نویسندگان را روانه بازار نشر کرد.

کتاب حاضر، مبارزات علما و مردم مشهد را از تاریخ 1341 با بررسی زمینهها و حوادث منتهی به قیام پانزده خرداد 1342 و شرح نحوهی شکل گیری قیام و ماجرای لایحهی انجمنهای ایالتی و ولایتی تا بهمن 1357 و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران بررسی میکند.

 این کتاب، یکی از کتبی است که تاکنون در مرکز اسناد انقلاب اسلامی دربارهی تحولات معاصر انقلاب اسلامی در مشهد منتشر شده که مؤلفان کوشیدهاند با استفاده از اسناد و مصاحبههای متعدد نقش اشخاص، کانونها و انجمنهای مذهبی فعال مشهد را در پیروزی انقلاب اسلامی تبیین نمایند و در واقع، حلقهای است از زنجیر تاریخ شکوهمند مبارزات علما و مردم مشهد در نهضت انقلاب اسلامی که شامل سه فصل می باشد:

فصل اول کتاب، به شروع مبارزات مردم مشهد میپردازد. از اعتراض علما و مردم مشهد نسبت به لایحهی انجمنهای ایالتی ـ ولایتی و انقلاب سفید تا تبعید حضرت امام خمینی به خارج از کشور. مبارزات مردم مشهد در این مقطع زمانی سه ساله، به ترتیبِ اتفاقات مهمی که در شهر مشهد رخ داده، روایت شده است.

فصل دوم، به برههی زمانی سالهای 1343 تا 1356 میپردازد. در این فصل، ضمن روایت اتفاقات مهم در مشهد، به تحلیلِ شخصیتهای اثرگذارِ مشهد نیز پرداختهایم. سعی کردهایم تحلیل این شخصیتهای اثرگذار را از دید مقام معظم رهبری بررسی کنیم؛ زیرا ایشان تنها کسی بودهاند که با تمام شخصیتهای مؤثر آن سالهای مشهد، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ داشتهاند و همهی اتفاقات ریز و درشت جریان مبارزات را رصد میکردند.

فصل سوم کتاب نیز، روایت جوش و خروشِ انقلابیِ علما و مردم عاشورایی شهر مشهد است که با حضور شکوهمند خود در صحنه، با ایثار و ازخودگذشتگی و فدا کردن جان خود، همراه با تمام مردم مسلمان کشور، کار نظام شاهنشاهی را یکسره کردند.

همچنین در کتاب بخشی از فعالیتهای حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای در این کتاب آورده شده است. یادآوری این مطلب ضروری است که تنها به بخشی کوچکی از فعالیتهای ایشان اشاره شده است. فعالیتها و نقش تاریخی معظمله در شکلگیری حکومت اسلامی، آنقدر وسیع و گسترده و پردامنه است که خود، کتابی مستقل میطلبد.

«مشهد از مقاومت تا پیروزی»در شمارگان2000 نسخه و 528 صفحه و به قیمت 160.000 ریال روانه بازار نشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار