مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان مطرح کرد؛

تحکیم بنیان خانواده با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

«فاطمه صادقی» گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 12July 2020

«فاطمه صادقی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: بیست و یکم تیر سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز ملی عفاف و حجاب است؛ روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد‌ به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی می‌داند.

صادقی تصریح کرد: وصیت‌نامه‌های شهدا، مخزن توصیه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و ... است، توصیه‌هایی که اخلاق و سبک زندگی آن‌ها را نشان می‌دهند، سبک زندگی کسانی که توسط خدا انتخاب شدند و اکنون نزد پروردگار خود روزی می‌خورند؛ چراکه قرآن کریم فرموده‌اند «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند».

این مسئول بیان داشت: یکی از مهمترین شیوه هایی که می تواند انسان را به سعادت برساند ترویج و عمل به سبک زندگی شهداست. شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم در وصیت هایشان موضوع حجاب را به زنان و دختران سفارش کرده اند که حجاب خود را رعایت کنند حتی به آقایان هم سفارش شده است که لباس مناسب در جامعه بپوشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز باعث تحکیم بنیان خانواده می شود.

وی گفت: نقش بانوان در پرورش و تربیت فرزندان و بنیان خانواده بسیار مهم و اساسی است؛ زنان مربیان جامعه هستند که می توانند جامعه را به سعادت و یا خدای نکرده به شقاوت برسانند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان افزود: ثمرات و پیام انقلاب اسلامی در سراسر جهان در حال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است و اثرات خوبی بر جای گذاشته است این دست آوردهای امروز را مدیون خون و از خود گذشتگی، صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا ایثارگران و رزمندگان هستیم و وظیفه پاسداری از اهداف آنها را بر عهده داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار