عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقتدار و استقلال کنونی کشور برگرفته از آموزه‌های دوران دفاع مقدس است

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی اقتدار و استقلال کنونی جمهوری اسلامی را برگرفته از آموزه‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به نقش و جایگاه مهم کشورمان در منطقه گفت: ما باید تحت هر شرایطی قدردان نعمت بزرگ امنیت باشیم.
کد خبر: ۴۰۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵ - 30July 2020

ضرورت دغدغه‌مندی مسوولان نسبت به ترویج آموزه‌های دفاع مقدسسید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم شهرستان فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، تضعیف باورهای اعتقادی نسل جوان و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و فروپاشی توان اقتصادی کشورمان را مهم‌ترین هدف دشمنان دانست و اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا موضوع جدیدی نیست. ایران هرگز موافق جنگ نبوده و نیست؛ اما دوران دفاع مقدس برای ما برکات زیادی داشت و تجربه نشان داده که هر وقت در برابر تهدید و تحریم‌های دشمنان ایستادگی کردیم به قدرت و خوداتکایی رسیدیم.

این مقام مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه ایثار، شهامت و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس، کشور را در برابر تهدید و تحریم‌های دشمنان بیمه کرده است، افزود: با آگاهی به این مسئله که در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان کوتاهی شده است، باید تلاش کنیم تا این فرهنگ بیش از هر زمان دیگری در جامعه نهادینه شود.

وی اقتدار و استقلال کنونی جمهوری اسلامی را برگرفته از آموزه‌های دوران دفاع مقدس دانست و با اشاره به نقش و جایگاه مهم کشورمان در منطقه گفت: ما باید تحت هر شرایطی قدردان نعمت بزرگ امنیت باشیم؛ چراکه غفلت از این موضوع مهم، کم‌توجهی به ارزش‌ها و آرمان‌های کسانی است که برای تامین امنیت کشورمان به شهادت رسیدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مقاومت را رمز پیروزی کشورمان در جنگ اقتصادی و فرهنگی غربی‌ها عنوان کرد و افزود: مسئولان باید نسبت به دفاع مقدس دغدغه داشته باشند و نقش رزمندگان را در اذهان مردم برجسته کنند. در کتاب‌های آموزشی باید برای تمام مقاطع تحصیلی خصوصا مقطع ابتدایی، دلاوری و خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس بیان شود.

نماینده مردم شهرستان فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از رزمندگان در طول جنگ تحمیلی مورد عنایت خاص خداوند قرار گرفتند و به شهادت رسیدند و آنانی که نعمت حیات در این دنیا به آنها تعلق گرفت باید راه و مرام شهدا را ترویج دهند؛ چرا‌که امنیت و آرامشی که امروز در کشور داریم مرهون ایثار و گذشت رزمندگان است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه علی‌رغم تمام محدودیت و تحریم‌ها که گریبان‌گیر ایران است، ما در تمام عرصه‌ها به موفقیت‌های چشم‌گیر رسیده‌ایم، گفت: فرهنگ و گفتمان غالب جامعه‌ باید فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس باشد. باید از پیش‌دبستانی تا دانشگاه و کودک، نوجوان و جوان کشورمان با قهرمان‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نقش صدا و سیما و آموزش و پرورش در به نمایش گذاشتن رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جامعه را بی‌بدلیل عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در سازمان صدا وسیما می‌بایست ساخت برنامه‌های ارزشی را جایگزین تولیداتی کنند که کم‌ترین اثر مثبت را در فرهنگ خانواده‌های ایرانی دارد؛ لذا در این چند سال اخیر شاهد تولیدات و آثار دفاع مقدسی مناسبی نبودیم.

این مقام مسوول کسب رضایت و قرب خداوند را مهم‌ترین و بزرگترین خواسته و آرزوی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: روزی که صدام وعده تصاحب ایران را به آمریکایی‌ها داد، از حضور مردان و زنان مومن و با شهامت و خستگی‌ناپذیر در کشورمان خبر نداشت؛ لذا رژیم بعث که تحت حمایت‌های ابرقدرت‌های غرب و شرق بود در مقابل رزمندگان ما که با کمترین امکانات جنگی در میدان نبرد حضور داشتند، ذلیل و متحمل شکست‌های سنگین شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار