مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

وجود گنجینه‌های د‌‌فاع مقد‌‌س، مرهون رشاد‌‌ت‌های خبرنگاران است

«سعید کوشکی جهرمی» گفت: بخش‌های مهمی از گنجینه عظیم د‌‌فاع مقد‌‌س که امروز د‌‌ر اختیار جامعه و نوجوانان و جوانان ما قرار گرفته، مرهون رشاد‌‌ت‌های خبرنگارانی چون شهید‌‌ان صارمی، آوینی و دیگر شهدا و رزمنده این عرصه است.
کد خبر: ۴۰۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 06August 2020

بخش‌های مهمی از گنجینه عظیم د‌‌فاع مقد‌‌س امروز مرهون رشاد‌‌ت‌های خبرنگاران است«سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز، با بیان اینکه شاکله اصلی کار خبرنگاران، صداقت در انعکاس و بیان خبر‌هاست، اظهارداشت: بخش‌های مهمی از گنجینه عظیم دفاع مقدس که امروز در اختیار جامعه و نوجوانان و جوانان ما قرار گرفته، مرهون رشادت‌های خبرنگارانی چون شهید صارمی، شهید آوینی، خبرنگاران شهید سقوط هواپیمای C-130 تهران و... است؛ همان خبرنگارانی که در تمامی ایام با هزاران خون دل خوردن، به ثبت و ضبط لحظه‌ها و روز‌های پیروزی و احیاناً ناکامی‌ها می‌پرداختند.

وی افزود: خبرنگاران از ابتد‌ای خلقت عالم وجود داشته‌اند و آن‌چه از انسان‌ها از ادوار گذشته و تاکنون به دست ما رسیده است، بدون این که نام خبرنگاری روی آن باشد، به نوعی منتقل کننده و روایت‌گر احوال دوران‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در دوران دفاع مقدس نیز حضور خبرنگاران، فیلمبرداران و عکاسان خبری از همان لحظه اول در جبهه‌ها، نوعی ایثارگری بوده است؛ چراکه رزمندگان حداقل سلاحی داشتند که در رویارویی با دشمن از خود دفاع کنند؛ اما خبرنگاران و فیلمبرداران چه؟ حتی وسایل همراه آن‌ها که برای ثبت لحظه‌ها آورده بودند، به نوعی دست و پا گیر بود و سلاح هم که در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گرفت.

کوشکی با اشاره به این‌که هرچه خبرنگاران آگاهانه‌تر عمل کنند، بر کیفیت و جذابیت کار‌های خبری خود می‌افزایند، بیان داشت: خبرنگاران انتقال‌دهنده لحظه‌های پیروزی‌آفرین جامعه هستند، ضمن این‌که وظیفه اصلی آن‌ها نوعی مطالبه‌گری است؛ چراکه آن‌ها افکار عمومی جامعه را شکل می‌دهند.

وی افزود: در همین شرایط شیوع کرونا، مطبوعات و خبرنگاران تلاش زیاد‌ی از خود نشان داده‌اند و انتقال دهنده خبر‌های زیاد‌ی در رابطه با مانور‌های خدمات‌رسانی به قشر‌های آسیب‌پذیر هستند که باید جامعه و مسئولان قدردان آن‌ها باشند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان این‌که در سایر مسائل و بلایای طبیعی که رخ داده است نیز خبرنگاران و عکاسان خبری یک پایه اصلی خبررسانی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حل مسائل و مشکلات جامعه ما که بیشتر از همه به قشر‌های محروم که خبرنگاران و جامعه خبری نیز جزئی از این افراد هستند، روزی شاهد گشایش امور و دور شدن ازکرونا که فشار‌های مضاعفی برای تمامی اهالی دنیا را فراهم کرده است، باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها