گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «حسین غلامپور»

شهید «حسین غلامپور» با فرا رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، برای دفاع از خاک کشورمان در مقابل نیروهای رژیم بعثی عراق به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی مجاهدت، سرانجام در تاریخ 26 شهریورماه 1366 در سومار به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۱۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 11August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «حسین غلامپور» در روستای روستای شلیلوند شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی با فرا رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، برای دفاع از خاک کشورمان در مقابل نیروهای رژیم بعثی عراق به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی مجاهدت، سرانجام در تاریخ 26 شهریورماه 1366 در سومار به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسین غلامپور» در روستای روستای شلیلوند شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی تا سن 7 سالگی در دامن پر مهر مادر مهربان و پدری زحمتکش پرورش یافت. از همان کودکی علاقه زیادی به قرآن و خواندن نماز داشت. وی نسبت به برنامه‌ای مذهبی، کمک به نیازمندان، عزاداری ماه محرم، صفر و سینه‌زنی بسیار جدی بود و نسبت به حجاب تاکید بسیار داشت.

در 7 سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا آغاز نموده و ادامه تحصیلات 3 ساله راهنمایی را در شهرستان مراغه سپری کرد. با وجود سن کم، در کارهای کشاورزی یاری‌گر پدر و دیگران بود. به خاطر اخلاق خوب و خوش‌رفتاری، فردی مومن و درستکار در میان مردم شهره شده بود. سخاوتمندی و پاکدامنی از خصوصیات بارز این شهید والامقام بود.

وی با رسیدن موعد سربازی و با دریافت کارت آماده به خدمت، عازم یکی از مناطق جنگی باختران به نام منطقه سومار شده و بعد از گذشت یکسال در تاریخ 26 شهریورماه 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار