چراغ سومین «عصر هنر انقلاب» به نام محمدرضا سنگری روشن شد

سومین «عصر هنر انقلاب» سازمان هنری رسانه‌ای اوج به دکتر محمدرضا سنگری رسید.
کد خبر: ۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 14February 2015

چراغ سومین «عصر هنر انقلاب» به نام محمدرضا سنگری روشن شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سومین برنامه از سلسله برنامههای عصر هنر انقلاب که به تجلیل از چهرههای فرهنگی و هنری جبهه فرهنگی انقلاب میپردازد، در برنامه آتی خود تجلیل از دکتر محمدرضا سنگری، شاعر و پژوهشگر ادبی و عاشورایی را در دستور کار دارد.

در این مراسم چهرههای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی جبهه فرهنگی انقلاب حضور دارند. صادق آهنگران و سعید حدادیان از جمله این افراد هستند. دکتر علیرضا کمرهای، دکتر محمدرضا ترکی، دکتر فریدون اکبری، دکتر حسینعلی قبادی، دکتر محمود اکرامی و عبدالحریم سعیدیراد از دیگر چهرههای ادبی حاضر در این مراسم هستند.

محمدرضا سنگری در آبان 1333 در خانوادهای ضعیف و مذهبی شوش به دنیا آمد. وی فارغالتحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران میباشد. شعرهای سنگری تاکنون به صورت پراکنده در برخی از نشریات چاپ شده است. او تا به امروز در بسیاری از همایشهای سراسری شعر دفاع مقدس و شبهای شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسی شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخته است.

کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است. گفتنی است دکتر سنگری در حال حاضر ساکن تهران است و ضمن تدریس در دانشگاهها، سردبیر مجله رشد زبان و ادبیات فارسی و مجله تربیت میباشد و با سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی هم همکاری دارد. سنگری از شاعران و نویسندگان پرکار معاصر است ولی بیشتر در زمینه نثر ادبی کار میکند. «سوگ سرخ»، «پنجره معصوم»، «یادهای سبز»، «گلبرگها»، «یک جرعه تشنگی»، «سلام موعود»، «چهل روز عاشقانه»، «نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس» در سه جلد و «پیوند دو فرهنگ ادبیات معاصر» از جمله آثار مهم منتشر شده سنگری است. به این کارنامه باید تألیف 30 جلد از کتابهای درسی از ابتدایی تا دبیرستان را نیز اضافه کرد.

سومین «عصر هنر انقلاب»، ساعت 15 یکشنبه 26 بهمنماه در محل نخلستان سازمان هنری رسانهای اوج واقع در خیابان آیتالله طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر شمالی، شماره 98 سازمان هنری رسانهای اوج برگزار میشود.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار