تخت‌روانچی:

شورای امنیت نه به یکجانبه‌گرایی بود/ آمریکا ازاین افتضاح درس بگیرد

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه پیام شورای امنیت نه به یکجانبه گرایی بود، گفت: آمریکا باید از این افتضاح درس بیاموزد.
کد خبر: ۴۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ - 15August 2020

شورای امنیت نه به یکجانبه گرایی بود/ آمریکا ازاین افتضاح درس بگیردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نیویورک متحد در واکنش به شکست آمریکا در رای گیری روز گذشته برای جلوگیری از لغو تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نتیجه رای در شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحاتی ایران، بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد.

‏وی در توئیت خود تاکید کرد: پیام شورای امنیت نه به یکجانبه گرایی بود. آمریکا باید از این افتضاح درس بیاموزد.

سفیر کشورمان در سازمان ملل  افزود: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها، غیرقانونی است و همانطور که امروز شاهد بودیم، از سوی جامعه بین‌المللی رد شد.

بنا بر این گزارش، آمریکا پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشت که در آن خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای مدت نامعلومی شده بود. نتیجه این رای‌گیری که به صورت مجازی برگزار شد، شکستی مفتضحانه برای آمریکا بود، به طوری که ۱۱ عضو شورای امنیت به آن رای ممتنع داده، دو عضو رای منفی و فقط آمریکا و جمهوری دومینیکن به آن رای مثبت دادند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار