قالیباف در نطق پیش از دستور:

مشکلات مردم با شعار دادن و امید بستن به دشمنان حل نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مردم به ویژه در زمینه اقتصادی با شعار دادن بدون پشتوانه و با امید بستن به دشمنان حل نمی‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 19August 2020

مشکلات مردم با شعار دادن و امید بستن به دشمنان حل نمی‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت، اظهار داشت: ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چند لایه است که آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی ما در برابر این دشمن قسم خورده قوی‌ شدن است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کشور ما به اندازه‌ای قوی است که منطقه را از طرح‌های پرهزینه و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه نجات می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند، مردم متضرر شده و منافع آنان به تاراج رفت و امنیت کشور به خطر افتاد و ملت با تحقیر مواجه شد اما هرگاه در برابر این تروریست‌های کت و شلواری ایستادیم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت و رفاه مردم را به خواست آنها گره نزدیم، ظرفیت‌های ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شد و پیروزی‌های بزرگ تاریخی رقم خورد.

قالیباف تصریح کرد: معیشت مردم و پیگیری مسائل آنان فقط با واقع بینی، عقلانیت و تکیه بر مردم حاصل می‌شود و با امید بستن به دشمنان و شعار دادن بدون پشتوانه اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی مشکلات مردم حل نمی‌شود.

وی افزود: با نگاه به رویکرد اقتصاد مردمی باید به ظرفیت ملت تکیه کنیم و مطمئن باشیم که از این طریق مشکلات اقتصادی حل می‌شود و انقلابی در وضعیت معیشتی مردم به وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما ظرفیت‌های کشور را بشناسیم و به مردم تکیه کرده و به سنت الهی باور داشته باشیم قطعا مشکلات اقتصادی مردم حل می‌شود.

قالیباف بیان کرد: مبارزه تاریخی عاشورا نه تنها جداکننده ابدی جریان حق و باطل از یکدیگر است بلکه به تمامی مظلومان و مستضعفان نویددهنده این پیام والا است که پیروزی از آن آنان است.

وی با بیان اینکه منطق باور و سنت‌های الهی مهم‌ترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی‌تر شدن محرومان است، افزود: از آن روز که سر مبارک امام حسین (ع) نماد حقیقت در تاریخ بشر بر سر نیزه رفته است و از آن روز که کودکان تشنه لب همراه با بانوی مقاومت حضرت زینب کبری (س) در بیابان به دنبال عموها و برادران خود می‌گشتند و به جای آب تازیانه می‌خوردند، دل‌های عاشقان سیدالشهدا در تب و تاب ابدی است و هیچ گاه آتش این داغ در دل‌های مومنان خاموش نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با پیروی از عاشورا، انقلاب کردیم و با تاسی به سیدالشهدا در برابر بزرگترین دشمن بشر ایستادیم و از خاک خود دفاع کردیم. پیروزی از همین خط ادامه خواهد داشت چرا که ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

قالیباف اظهار داشت: مومنان نشان داده‌اند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند و مطمئنا در اقامه عزای حضرت امام حسین (ع) با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی حماسه‌ای دیگر در زنده نگه داشتن مقاومت و عزاداری خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

وی متذکر شد: ۶۱ سال پیش چند مامور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه خواست و اراده ملت کودتا کردند و اموال و منابع مردم را به تاراج بردند که خود طراحان آنان هم باور نمی‌کردند که در کشوری با این ظرفیت‌های ایران تا این حد بی‌هزینه و کم درد سر کودتا بتوان به راه انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همین ملت چه بسا همان افراد چندین سال پس از این واقعه نه تنها در مقابل نقشه‌های ساده و یک خطی بلکه در مقابل پیچیده‌ترین نقشه‌های آمریکای تروریسم و هم پیمانان آن در سطح منطقه و جهان می‌ایستند و به بزرگترین منادی حق بر دشمن استکبار در جهان تبدیل می‌شوند.

قالیباف گفت: دقیقا همان طور که روزی امنیت، جان، مال و زمین ما از سوی مستکبران به خطر می‌افتاد، امروز با پیروی از منطق قوی و تکیه بر مردم، دشمنان حتی خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببینند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها