«من قاسم سلیمانی هستم» برای کودکان به چاپ شانزدهم رسید

کتاب داستان «من قاسم سلیمانی هستم» داستانی روان و جذاب برای معرفی قهرمان ملی کشورمان به مخاطبین کودک است که پس از استقبال مخاطبین، به چاپ شانزدهم رسید.
کد خبر: ۴۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 20August 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب داستان «من قاسم سلیمانی هستم» داستانی روان و جذاب برای معرفی قهرمان ملی کشورمان به مخاطبین کودک است که پس از استقبال مخاطبین، به چاپ شانزدهم رسید.

علاقه به شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مختص به گروه سنی خاص و یا شهر، استان و حتی فقط کشور ایران نیست. ایشان یکی از معدود شخصیت‌های مبارز روزگار معاصر ماست که علاقه‌مندان زیادی را در سراسر جهان دارد.

«من قاسم سلیمانی هستم» برای کودکان به چاپ 16 رسید

شهادت سپهبد سلیمانی اما حسرت خیلی را به‌همراه داشت. شاید کمتر کسی باور داشت که حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک شخصیت فراملی و مبارز در عرصه بین‌المللی مورد قشر کودک و نوجوان قرار داشته باشد و کودکان به شهادت ایشان عکس‌العملی نشان دهند اما آنچه در مراسم تشییع این شهید به‌طور عینی مشاهده شده، تاثیرگذاری ایشان بر همه نوع مخاطب از تمام اقشار و گروه‌های سنی بود.

کودکان زیادی در شهادت حاج قاسم سلیمانی غمگین شدند و نسبت به جنایت آمریکایی‌ها به خشم آمدند و بی تردید کودکان امروز که آینده‌سازان آینده خواهند بود، این جنایت را فراموش نخواهند کرد. از این روز اهمیت ادبیات کودک و نوجوان برای ثبت خاطرات حاج قاسم سلیمانی و انتقال آن به مخاطبین کودک نمایان می‌شود.

«من قاسم سلیمانی هستم» برای کودکان به چاپ 16 رسید

پس از شهادت این سردار رشید اسلام، تلاش‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف هنری از جمله ادبیات و تاریخ شفاهی صورت گرفت. کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» که روایت مراحل مختلف زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت را برای آینده‌سازان این مرز و بوم روایت می‌کند، یکی از کارهای ارزنده‌ای است که این روزها منتشر شده است.

این کتاب به قلم محمد حسینخانی از همرزمان، همکاران، دوستان و همشهریان شهید سلیمانی نوشته شده است. حسینخانی کتابت زندگینامه سردار دلها را برای سایر گروه‌های سنی در دست اقدام دارد. از وی تاکنون هشت اثر به بازار نشر عرضه شده است.

«من قاسم سلیمانی هستم» برای کودکان به چاپ شانزدهم رسید

محمد حسینخانی در ابتدای این کتاب داستان آورده است؛ افتخار می‌کنم که همشهری سردار دل‌ها در شهرستان رابُر استان کرمان هستم. ورودم به دبستان با آغاز جنگ تحمیلی هم‌زمان شده بود. قصه‌های شجاعت حاج قاسم در جبهه‌ها بین دانش‌آموزان دهان به دهان می‌چرخید، در قلبم جای گرفت؛ از آن‌جا بود که اسطوره همه سالیان زندگی‌ام شد.

بعدها در مقطعی هم‌رزمش بودم و در سال‌های اخیر به واسطه‌ قلم‌زدن در حوزه شهدا به خصوص شهدای کرمان، ناظر آثارم بود. از مدتی قبل با نظارت ایشان، کتاب «کودکی یک قهرمان» که به بازی‌های محلی قدیمی کودکان در شهرستان رابُر می‌پرداخت را آغاز کرده بودم؛ با شهادت وی، کتاب را به سوی زندگینامه این شهید والامقام سوق و نامش را «من قاسم سلیمانی هستم» گذاشتم. امید دارم با تالیف کتب برای دیگر سنین، گوشه‌هایی از زندگی مجاهدانه این سردار سجاع را روایت کنم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار