رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:

گرایش ملت‌ها به گفتمان اسلامی/ از مظلومان و مستضعفان عالم حمایت می‌کنیم

سردار سرتیپ وحیدی با بیان اینکه ما به دنبال ظهور و گسترش فرهنگ اصیل اسلام که همان دفاع و حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است هستیم، گفت: امروز ملت‌ها به سمت گفتمان اسلامی که هدفی جز نجات بشریت ندارد، رفته‌اند.
کد خبر: ۴۱۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ - 20August 2020

گفتمان آمریکایی‌ها در جهان بشریت خریداری ندارد/ جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح و دوستی در منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در همایش ملی مجازی فلق که با عنوان درآمدی بر گفتمان‌های نوین پساکرونا برگزار شد، موضوع کرونا را یک موضوع جهانی برشمرد و اظهار داشت: پرداختن به موضوع کرونا و پساکرونا از حیث گفتمان‌ها مهم است. در چنین وضعیتی، نیرو‌های مسلح تلاش دارند تا با ایجاد گفتمان‌های جدید، جریان موجود را کنترل کنند و ما در این شرایط باید بتوانیم اقداماتی را برای حفظ منافع ملی و حتی کشور‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که فرهنگ غرب در حال افول است. امروز بشر، آمریکا را کشوری مزدور می‌داند و همه دیدند که رفتار دولت و پلیس آمریکا با سیاه‌پوستانش چطور بود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: ملت‌های جهان حقوق بشر آمریکایی را در کشته شدن خاشقچی مشاهده کردند و ما امروز این حقوق بشر را در قالب کشته شدن کودکان و افراد بی سرپرست در منطقه می‌بینیم.

وحیدی گفت: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند و همه دیدند که آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر کشور افغانستان آوردند. در سوریه و عراق هم وضعیت به همین منوال بود و آمریکایی‌ها در سوریه با ایجاد گروه داعش، زیرساخت‌های این کشور را نابود کردند.

وی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی حمایت از گروه خونخوار داعش و حمایت از رژیمی که سالیان سال است که مردم مظلوم فلسطین را تحت فشار قرار داده است؛ اما امروز در تمدن غرب شاهد افول و بی اعتمادی آمریکا هستیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، شاهد بودیم که چه بی اخلاقی‌هایی در این کشور صورت گرفت و امروز مردم آمریکا نیز از اقدامات و تفکر دولتمردانشان به ستوه آمده اند. طبیعتاً در چنین شرایطی ما باید به حرکت اخلاق‌محور و صلح‌دوست خود ادامه دهیم؛ بنابراین ما به دنبال ظهور و گسترش فرهنگ اصیل اسلام که همان دفاع و حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است، هستیم. امروز گفتمان قدرت‌های باطل خریداری ندارد و کشور‌ها و ملت‌ها به سمت گفتمان اسلامی که هدفی جز نجات بشریت ندارد، رفته اند.

وحیدی اظهار داشت: هدف جمهوری اسلامی ایران صلح و دوستی ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های منطقه است و با اینکه نمایندگان آمریکا در منطقه نظیر آل سعود و دیگر سران عرب زمینه را برای دستیابی آمریکا به اهدافش در منطقه فراهم می‌کند، اما به امید خدا و هوشیاری ملت‌های بیدار، تمام توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد. امروز شاهد گسترش گفتمان انقلاب اسلامی نه‌تنها در منطقه بلکه در اقصی‌نقاط جهان هستیم و جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح، حرکت عظیم خود در راستای ایجاد صلح و هوشیاری ملت‌ها را با قدرت ادامه خواهند داد تا جهانیان با رویکرد به اصطلاح حقوق بشری آمریکایی‌ها آشنا شوند.

بنا بر این گزارش، همایش ملی مجازی فلق با عنوان درآمدی بر گفتمان‌های نوین پساکرونا به همت دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی، پژوهشکده امنیت ملی و مرکز گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت پرداختن به موضوعاتی چون افول هژمونی آمریکا و زوال الگوی سرمایه‌داری در پساکرونا، چرخش راهبردی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در پساکرونا، اتحاد آسیایی و شکوفایی اقتصادی در پساکرونا، حکمرانی مجازی و مدیریت شبکه‌ای، گفتمان معنویت و توجه به مناسک دینی و فرهنگی، عالم‌گیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی، چشم‌انداز امنیت ملی و بین‌المللی در جهان پساکرونا، تقویت گفتمان فرهنگ اسلامی، گفتمان پیشرفت اسلامی- ایرانی در عرصه علوم پزشکی و رویکرد‌های عملی در تقویت اقتصاد مقاومتی در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد و اساتید، پژوهشگران و فرهیختگان حاضر در این همایش، نظرات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار