استاندار مرکزی:

نهضت خدمت رسانی به محرومین به برکت تفکر کنگره شهدای استان مرکزی به راه افتاده است

سیدعلی آقازاده با اشاره به اینکه نهضت خانه سازی برای محرومین و ولی نعمتان انقلاب در استان به برکت تفکر کنگره در استان راه اندازی شد،گفت: امسال هم با تاسی از فرهنگ خدمت رسانی کنگره شهدای استان برنامه ریزی هایی در این خصوص داشتیم.
کد خبر: ۴۱۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ - 22August 2020

نهضت خدمت رسانی به محرومین به برکت تفکر کنگره شهدای استان مرکزی به راه افتاده استبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی،  استاندار مرکزی در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی گفت: طبق فرموده های بسیاری از افراد و شخصیت هایی که در بیرون از استان فعالیت های کنگره شهدای استان را رصد و بررسی می کردند و حتی قبل از برنامه اصلی و بعد از آن در استان حضور پیدا کردند این کنگره را بسیار متمایز تر و شاخص تر از سایر کنگره هایی که برگزار شده بود می دیدند.

آقازاده اظهار کرد: شاخص هایی همچون حضور قابل توجه مردم در برنامه های کنگره، خدمات و اقدامات در ذیل کنگره و انبوهی از فعالیت های فرهنگی کنگره یک امتیاز ویژه به کنگره شهدای استان مرکزی داد و آن را به برتری ویژه رساند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که به شکل تخصصی در جریان برگزاری سایر کنگره های کشور بودند ویژگی های برتر کنگره را به وضوح احساس کردند و آن را یک رویداد بزرگ بی نظیر و بی دلیل پنداشتند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شاخص هایی که به کنگره شهدای استان برتری داد سبب شد تا اهداف مهمی که در کنگره دنبال می کردیم تحقق پیدا کند و می توانیم بگوئیم در رسیدن به اهداف والای کنگره بسیار موفق عمل کردیم.

وی افزود: در زمان برگزاری کنگره که با برگزاری بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی و بیش از پانزده اجلاسیه تخصصی روبه رو بودیم به اهدافی که در آن مقطع زمانی مدنظر داشتیم دست پیدا کردیم و همچنین بعد از اجلاسیه اصلی نیز اهدافی را در قالب سیاست های کلی در نظر گرفتیم که خوشبختانه در طی این یک سال گذشته به عمده آنها رسیده ایم.

آقازاده بیان کرد: خوشبختانه شورای سیاست گذاری کنگره شهدای استان از همان ابتدای کار با هدایت ها و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و تلاش های عملیاتی فرمانده سپاه روح الله و دیگر اعضاء همراه بود و تعیین سیاست های کلی در شورای سیاست گذاری کنگره همچنان ادامه دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بعد از دیدار بسیار خوبی که اعضای ستاد کنگره با مقام معظم رهبری داشتیم خوشبختانه اهداف بسیار بزرگ دیگری در شورای سیاست گذاری کنگره تدوین شد و امروز همه اعضاء در کنار مردم انقلابی و شهید پرور استان مرکزی به دنبال تحقق سیاست ها و اهداف مدنظر هستیم.

وی یادآور شد: امروز بعد از گذشت ۹ ماه از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره شهدای استان مرکزی به عمده اهداف فرهنگی ، اجتماعی و مردمی کنگره دست پیدا کرده ایم.

آقازاده گفت: یکی از پایه ریزی های اصلی در برنامه های کنگره تاثیرگذاری بر روی جوانان جامعه بود که خوشبختانه امروز همان مخاطبین جوان ما خودشان یک شهید سلیمانی هستند و هرکدام راه شهید سلیمانی و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را با قوت ادامه می دهند و این به برکت تفکر ارزشمندی است که کنگره شهدای استان در جامعه پی ریزی کرده است.

وی افزود: خوشبختانه با اقدام تبیینی که در خصوص شهدا و رزمندگان استان و نقش آنها در دفاع مقدس در کنگره شهدای استان اتفاق افتاد آنروز عمده مردم استان و خصوصا جوانان به اهمیت مجاهدت ها و ایثار شهدا دست پیدا کرده اند و آن را درک کرده اند و حتی برای احیای این تفکر ارزشمند تلاش می کنند.

استاندار مرکزی گفت: یکی از برکاتی که کنگره شهدای استان در جامعه داشت تاثیر آن در بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی بود که بسیاری از آسیب های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و توانست آنها را کاهش دهد.

آقازاده اضافه کرد: از دستاوردهای ارزشمند کنگره شهدا که می توان به خوبی به آن اشاره کرد و آن را برای آیندگان بسیار موثر دانست کسب تجربه های بسیار خوبی است که در طی این چند سال ایجاد شده و این تجربیات می تواند در کنگره بعدی استان و حتی برای استان های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: البته یک موضوع بسیار با اهمیت است و آن هم ادامه مسیر کنگره تا کنگره بعدی است که خوشبختانه فعالیت های کنگره در فضای مجازی این رسالت را به خوبی انجام می دهد و ضروری است که با قوت تر ادامه داشته باشد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه در طی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک همدلی و وحدت بی نظیر میان سایر دستگاه های استان بود که البته نقش فرمانده سپاه روح الله سردار کریمی بسیار در ایجاد این همدلی و وحدت موثر بود و بسیجیان و پرسنل سپاه نیز نقش آفرینی بسیار خوبی نیز داشتند و از کلیه آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

آقازاده بیان کرد: سازماندهی و تشکیل کار گروه ها و کمیته ها در کنگره شهدا یک اقدام هوشمندانه بود که خوشبختانه امروز شاهد ادامه فعالیت های آنها هستیم و به خوبی مشاهده می کنیم گردهمایی ها و نشست های فرهنگی و اجتماعی همچنان ادامه دارند.

وی گفت: یکی از فعالیت های در ذیل کنگره که با همت بسیج سازندگی و جهادگران اتفاق افتاد نهضت خدمت رسانی و محرومیت زدایی در استان بود که خدمات بسیار خوبی به آحاد مردم ارائه شد و حتی امروز شاهد ادامه این فعالیت ها در قالب رزمایش های خدمت رسانی هستیم که بسیار قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: راه افتادن نهضت خدمت رسانی در استان به برکت تفکر کنگره شهدای استان مرکزی ایجاد شد و به وضوح امروز می بینیم این خدمت رسانی ها در ابعاد مختلف ادامه دار هستند.

آقازاده یادآور شد: نهضت خانه سازی برای محرومین و ولی نعمتان انقلاب در استان به برکت تفکر کنگره در استان راه اندازی شد و امسال هم با تاسی از فرهنگ خدمت رسانی کنگره شهدای استان برنامه ریزی هایی در این خصوص داشتیم.

وی ادامه داد: هدف گذاری ساخت یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در راستای فرهنگ خدمت رسانی کنگره شهدای استان مرکزی در حال انجام است که از این تعداد ۵۰۰ واحد آن برای ایتام است.

استاندار مرکزی افزود: در راستای تقویت فرهنگ ازدواج آسان و کمک به زوج های جوان جهیزیه هایی در نظر گرفته شده که در طی مراحل چندگانه در اختیار قرار می گیرد که یک مرحله ۱۵۰ تایی آن در دهه ولایت تقدیم زوج ها شد و این ادامه دار خواهد بود.

آقازاده بیان کرد: همچنین سال گذشته تنها در یک مرحله ۶۲۰ جهیزیه همزمان با برگزاری کنگره شهدای استان در اختیار زوج ها قرار گرفت که تعداد آن تا پایان سال به حدود یک هزار جهیزیه رسید و امسال هم اینکار ادامه دار خواهد بود و اینها همه در راستای گرامیداشت یاد و خاطر امام بزرگوار و ۶۲۰۰ شهید والامقام استان انجام می شود و جا دارد از زحمات بسیج سازندگی تشکر کنیم.

وی افزود: امروز هم با توجه به شرایطی که به واسطه کرونا ایجاد شده تهیه بسته های معیشتی و کمک به افراد آسیب دیده از کرونا در قالب رزمایش های کمک مومنانه و همدلی انجام می شود و اینها هم در راستای فرهنگ ارزشمند خدمت رسانی کنگره شهدای استان مرکزی است که به مردم ارائه می شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: ادامه فعالیت کنگره شهدا در فضای مجازی یک اقدام بسیار خوب و موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه ارزشمند کنگره شهدای استان مرکزی است که جا دارد از زحمات کلیه دوستانی که این امر مهم را انجام می دهند تقدیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محتوای کانال های کنگره شهدا در فضای مجازی بسیار ارزشمند است و این باید روز به روز تقویت شود و جدای از اینکه در سطح استانی بپردازد به ابعاد ملی هم توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار