مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت بسیج طلاب در گردآوری آثار و اسناد روحانیون رزمنده

سرهنگ محسن رشیدی گفت: از ظرفیت بسیج طلاب برای گردآوری و تالیف تاریخ شفاهی و آثار و اسناد مرتبط با روحانیونی که چه در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند و چه در پشت جبهه کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام داده اند، استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۴۱۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ - 25August 2020

استفاده از ظرفیت بسیج طلاب در گردآوری آثار و اسناد روحانیون رزمنده

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «علی درویشی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به نقش موثر روحانیون در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس روحانیت عظیم الشأن، مردمی و بصیر ما جانفشانی در راه خدا را با جهاد علمی و رشادت فکری درآویختند.

وی افزود: طلاب و روحانیون فاضل و جهادگر این مرز و بوم، در طول سال‌های آتش و خون، جلوه‌هایی ماندگار از ایمان، مجاهدت در راه خدا و صبوری در تاریخ انقلاب ثبت کردند و آموزه‌های دینی را از کنج حجره‌ها به سنگر دفاع از اسلام بردند.

سرهنگ رشیدی با اشاره به چهلمین سال دفاع مقدس، تصریح کرد: وظیفه همگانی است که در چهلمین سال دفاع مقدس دستاوردها و کارکردهای آن دوران طلایی را بازگویی و واکاوی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به حماسه آفرینی روحانیون در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان داشت: با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، از ظرفیت بسیج طلاب برای گردآوری و تالیف تاریخ شفاهی و آثار و اسناد مرتبط با روحانیونی که چه در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند و چه در پشت جبهه کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام داده اند، استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه فاع مقدس لرستان تصریح کرد: در آینده غرفه‌هایی از باغ موزه دفاع مقدس استان به نقش روحانیون لرستانی در دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر لزوم وحدت، تعامل و همگرایی بین همه مسئولین و آحاد جامعه در برخورد با مشکلات، متذکر شد: در برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از روحانیون معزز دعوت خواهیم کرد که در مجالس و محافلی که برگزار می‌شود، نقش روحانیون را در دفاع مقدس تشریح و تبیین کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خطاب به حجت الاسلام درویشی گفت: از شما انتظار داریم در دوره‌های عقیدتی که سالانه برگزار می‌کنید، یک ساعاتی را نیز به بحث دفاع مقدس و ترویج  و نشر ارزش‌های  به دست آمده از آن دوران اختصاص دهید.

وی ادامه داد: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، منابع و متون مورد نیاز را برای سخنرانان شما آماده می‌کنیم که مطالب مرتبط با دفاع مقدس را بر اساس مستندات برای مخاطبین خویش بازگویی کنند.

سرهنگ رشیدی به برگزاری برنامه صادقین در روزهای چهارشنبه از طرف دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اشاره کرد و گفت: بهتر آن است که بخشی از وقت این جلسات به مباحث دفاع مقدس و شیوه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار