تولید مستند جلال آل احمد توسط مرکز مستند سوره

محمدمهدی حاجعلی، تهیه کننده و پژوهشگر مستند «روزگار جلال» در رابطه با این پروژه گفت: این مستند پرتره جلال آل احمد از دوران جوانی او که وارد دارالفنون می‌شود تا وفاتش را تصویر می‌کند.
کد خبر: ۴۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ - 09September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی حاجعلی، تهیه کننده و پژوهشگر مستند «روزگار جلال» در رابطه با این پروژه گفت: مدتی است که پژوهش این مستند در مرکز مستند سوره حوزه هنری آغاز شده است و به تازگی به پایان رسیده و این مستند پرتره از دوران جوانی او که وارد دارالفنون می‌شود تا وفاتش را تصویر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مستند در سه پخش به جلال آل احمد می‌پردازد اظهار داشت: بخش اول زندگی سیاسی او است که از سال 1322 تا 1332 را شامل می‌شود. سپس به زندگی ادبی او در دو ساحت مقالات و و آثار ادبی و داستان جلال می‌پردازیم. در بخش سوم نیز به جلال آل احمد به عنوان نمونه‌ای از یک روشن‌فکر متعهد که با قلمش کار سیاسی می‌کرده و با مقالاتش تعهدش را در تاریخ نشان داده است، دوران او را بررسی می‌کنیم.

حاجعلی با بیان اینکه عنوان «روزگار جلال» برای این مستند موقت است گفت: اکنون در مرحله پیش تولید هستیم و طبق پژوهش صورت گرفته تاکید بیشتری بر مقالات وی داشته‌ایم.

وی در پایان اظهار داشت: در این پروژه امیرعباس محمدی فشارکی به عنوان مسئول آرشیو تصویری و خانم ها حسنی و پائینی به عنوان پژوهشگر با ما همکاری دارند و این مستند پرتره توسط مرکز مستند سوره حوزه هنری تهیه و تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها