تاکید فلسطینی‌ها بر حفظ عزت و آرمان‌های خود در برابر انحطاط و سیر قهقرایی اعراب

گروه‌های فلسطینی محکوم نشدن سازش امارات با رژیم صهیونیستی در نشست امروز اتحادیه عرب را نشانه انحطاط و سیر قهقرایی اعراب در برابر آمریکا و اشغالگران خواندند و در عین حال تاکید کردند که فلسطین باقی می‌ماند و از عزت و آرمان‌‎های خود حفاظت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ - 09September 2020

تاکید فلسطینی‌ها بر حفظ عزت و آرمان‌های خود در برابر انحطاط و سیر قهقرایی اعراببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های فلسطینی، رد پیش‌نویس محکومیت سازش امارات با رژیم صهیونیستی در نشست امروز چهارشنبه اتحادیه عرب را نشانه انحطاط و سیر قهقرایی رژیم‌های عربی توصیف کردند.

عضو کمیته مرکزی «فتح» از اتحادیه عرب به دلیل محکوم نکردن سازش امارات با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

«حسین الشیخ» در توئیتر نوشت: «اتحادیه عرب امروز زایمان کرد اما چیزی به دنیا نیاورد؛ همه در منطقه به جز اسرائیل محکوم شدند. تسلیم شدن اعراب در برابر اسرائیل تحت عنوان حاکمیت ملی مستقل هر کشوری توجیه شد، در حالی که به واقع آنها به انحطاط و قهقرا سقوط کردند، اما فلسطین باقی ماند و آقا و سرور خودش باقی خواهد ماند و از تاریخ و آرمان‌های خود حفاظت خواهد کرد؛ معلوم شد که پول بر عزت و شرافت پیروز شده است».

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در گفت‌وگو با المیادین گفت: «مایه تاسف است که پیش‌نویس قطعنامه محکومیت سازش در نشست اتحادیه عرب کنار گذاشته می‌شود».

او تاکید کرد: «صادر نشدن بیانیه‌ای در محکومیت عادی سازی، رژیم اشغالگر و واشنگتن را برای ادامه سیاست انحلال مسئله فلسطین ترغیب و وسوسه می‌کند».

«داوود شهاب» مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در گفت‌وگو با المیادین گفت: «اتحادیه عرب به پدرخوانده عادی سازی روابط تبدیل شده است».

وی افزود: «اتحادیه عرب به اشغالگری مشروعیت می‌بخشد، همان گونه که با حمایت از دخالت آمریکا در منطقه به تجزیه کشورهای عربی مشروعیت بخشید».

این مسئول جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: «اتحادیه عرب به تدریج از نقش خود به نفع هژمونی بیشتر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صرف نظر می‌کند».

نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه عرب به دلیل کارشکنی برخی وزرا در صدور قطعنامه‌ای در محکومیت هر گونه سازش کشورهای عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی ناکام ماند.

امارات و رژیم صهیونیستی ماه گذشته بر سر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیدند و قرار است هفته آینده این توافق به امضای مقامات ارشد آن‌ها برسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار