وزیر خارجه امارات برای سازش دیرهنگام با رژیم صهیونیستی افسوس خورد

وزیر خارجه امارات در پایان نشست دو روزه نقب در فلسطین اشغالی، از اینکه سال‌های گذشته بدون سازش با رژیم صهیونیستی سپری شده است، افسوس خورد.
کد خبر: ۵۱۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 28March 2022

افسوس وزیر خارجه امارات برای سازش دیرهنگام با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات که به همراه وزرای خارجه مصر، مغرب و بحرین در نشست نقب با حضور وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا شرکت کرده است، برگزاری این نشست را مهم خواند.

وی در سخنانی اظهار داشت: ما بر اهمیت تاریخی نشست در نقب تأکید می‌کنیم و برای سال‌هایی که بدون تحقق صلح گذشت، تأسف می‌خوریم.

وزیر خارجه امارات گفت که وقت آن رسیده تا آینده‌ای متفاوت بسازیم و برای شکست تروریسم و خشونت همکاری کنیم.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز با اشاره به عملیات «خضیره» در عمق فلسطین اشغالی گفت که ما حادثه روز گذشته در اسرائیل را محکوم و بر مخالفت بحرین با تمامی اشکال تروریسم تأکید می‌کنیم.

در عملیات شهادت‌طلبانه یکشنبه شب (دیشب) در منطقه الخضیره واقع در حیفا دستکم دو صهیونیست کشته شدند.

الزیانی همچنین گفت که همکاری و احترام متقابل برای ایجاد فضای همزیستی جهت تحقق امنیت و شکوفایی مشترک ما ضروری است و ما خواهان دستیابی به دولت پایدار برای فلسطینیان هستیم.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز به تحولات سازنده برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تغییر در مفاهیم برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه اشاره کرد و گفت که ما استفاده از خشونت و تروریسم را محکوم می‌کنیم و بایستی امنیت و ثبات در منطقه تضمین شود.

شکری افزود که ما علاقه‌مند به توسعه زمینه‌های همکاری با اسرائیل هستیم.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب نیز گفت که ما حمله روز گذشته در الخضیره را محکوم می‌کنیم و حضور ما در اینجا بهترین پاسخ به این حملات تروریستی است، ما اینجا هستیم؛ چرا که به صلح مبتنی بر ارزش‌ها و منافع مشترک ایمان داریم.

بوریطه همچنین تصریح کرد که ما از راه‌حل دو دولت که تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس را تضمین کند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها