آیت الله موحدی کرمانی:

برخی مسئولان فقط شعار ولایت پذیری سر می‌دهند/ شهیدان بهشتی و رجایی نسبت به نفوذ منافقین غفلت کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر مقام معظم رهبری فریاد سر می‌دهند که مراقب شبیخون فرهنگی باشید، چرا برخی مسئولان بیدار نمی‌شوند و فقط شعار ولایت پذیری سر می‌دهند و از اقدام عملی خبری نیست.
کد خبر: ۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ - 20February 2015

برخی مسئولان فقط شعار ولایت پذیری سر می‌دهند/ شهیدان بهشتی و رجایی نسبت به نفوذ منافقین غفلت کردند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت «آیت الله محلاتی» نماینده امام خمینی در سپاه که شب گذشته در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، با اشاره به اینکه در گذشته علما هر چه منزوی تر بودند و در سیاست دخالت نمیکردند، نزد مسئولان حکومتی جایگاه بیشتری داشتند، گفت: در مقطعی از تاریخ عنوان میکردند که علما نباید با سیاست کاری داشته باشد زیرا سیاست و امر حکومت مربوط به علما نیست لذا علمایی که از سیاست منزوی تر بودند، نزد مسئولان حکومتی منزلت بیشتری داشتند اما بعد از پیروزی انقلاب، علما علاوه بر انجام مسایل دینی مردم، امر حکومت داری را نیز به خوبی عهده دار شدند.

وی با بیان اینکه اکنون مردم علاوه بر مسایل دینی، در مسایل سیاسی مانند انتخابات نیز چشم به علما دارند، افزود: امام خمینی(ره) مردم کشورمان را به عنوان مردمی مدافع ارزشها در همه کشورها معرفی کرد که نمونه بارز آن را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که چگونه از ارزشهای انقلاب و کشور دفاع کردند البته دفاع همچنان در عرصههای مختلفی مانند اقتصادی و فرهنگی، باقی است.

آیت الله موحدی کرمانی سپس در بحث تأثیرات برنامههای مخرب ماهواره نیز بیان داشت: خطاب اصلی من در خصوص استفاده برخی خانوادهها از برنامه های ماهواره و تأثیر پذیری جوانان از این برنامه ها، مسئولان هستند.

وی ادامه داد: نمی شود فکرهای مفسد و فیلم های گناه آلود وجود داشته باشد و مسئولان هم فقط تماشا کنند؛ اینکه هنرمندان کثیفی که قبل از انقلاب فیلم های غیر اخلاقی بازی می کردند به این مملکت بیایند و به اسم هنرمند بودن، کسی هم به آنها چیزی نگوید، باید این قدم ها را شکست.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه اگر جامعه به این سمت سوق یابد، اندک اندک جامعه به سمت غرب می رود، خاطر نشان کرد: زمانی که در سپاه بودم چند نفر را مأمور کردم تا از وضعیت کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب گزارشی برای من تهیه کنند که وقتی این گزارش را آوردند، دیدم در نمایشگاه کتاب انواع کتاب های الحادی و ضد خدا که با مجوز وزارت ارشاد هم منتشر شده اند را در معرض فروش گذاشته اند؛ کتاب هایی که از عوامل بدبختی محسوب می شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر مقام معظم رهبری داد می زنند که مراقب باشید شبیخون فرهنگی می آید، چرا برخی مسئولان بیدار نمی شوند و فقط شعار ولایت پذیری سر می دهند ولی از اقدام عملی خبری نیست در صورتی که این مسئله از موضوعات مهم جامعه است و علما هم مرتب به مسئولان دلسوزانه تذکر می دهند.

امام جمعه موقت تهران سپس با اشاره به لزوم بررسی نقاط ضعف انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بررسی کنیم ببینیم آیا طی این مدت پس از انقلاب غفلتی هم داشتیم یا نه؟ به عنوان مثال در سالگرد شهید بهشتی فقط فضایل اخلاقی ایشان عنوان می شود ولی اینکه آیا غفلتی هم داشته یا نه، مطلبی طرح نمی شود.

وی یاد آور شد: شهید بهشتی نیز همانند خیلی ها نسبت به برخی موضوعات غفلت داشته که نمونه آن غفلت از نفوذ منافقین به حزب جمهوری اسلامی بود یعنی شهید بهشتی بواسطه نگاه خوش بینانه به «کلاهی» امنیت حزب را به او می سپارد و همین اعتماد باعث می شود تا آیت الله بهشتی و 72 نفر ازاعضای حزب بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده توسط همین فرد به شهادت برسند.

ایت الله موحدی کرمانی در مورد غفلت شهید رجایی هم اظهار داشت: شهید رجایی هم همین غفلت را نسبت به «کشمیری» داشت یعنی آن قدر «کشمیری» به دین داری تظاهر کرده بود که شهید رجایی حتی در نماز به او اقتدا می کرد اما همین فرد بواسطه بمبی که در کنار شهیدان رجایی و باهنر کار گذاشته بود، منفجر می کند و باعث شهادت این دو یار صدیق انقلاب می شود.

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه هم باید مراقب باشند تا افراد نفوذی به داخل آن ها راه نیابد زیرا دشمن از زمان «میرزای شیرازی» فهمید که اتکاء مردم در مقابله با زورگویان، علماء هستند لذا از آن زمان تاکنون همواره در تلاش است به هر نحو ممکن بین علما و مردم فاصله ایجاد کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مسئولان باید به این نقاط ضعف دقت داشته باشند تا مجدد تکرار نشود، درباره اطلاع مسئولان از مشکلات مردم و مفاسد جامعه، گفت: آقای مسئول تو باید مأمور سری داشته باشی تا ببینی مدیران تو با مردم چگونه برخورد می کنند؛ آیا رشوه و زیر میزی گرفتن وجود دارد یا خیر؟ امری که متأسفانه نسبت به آن دقت لازم وجود ندارد چرا که اگر وجود داشت اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در کشور رخ نمی داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصیبت آمریکا و انگلیس از وجود علمایی هم چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: در حالی که مردم در منطقه غرب آسیا، مبهوت از آدم کشی های انسان های کثیفی همچون داعش هستند، کشور ما بواسطه وجود نیروهای مسلح وفادار به انقلاب و ولایت از امنیت کامل برخوردار است.

به گزارش دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی سپس راهپیمایی۲۲ بهمن را نشانه اعلام وفاداری مردم نسبت به آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره رمز امنیت را وحدت شیعه و سنی و قبایل و دوستان با یکدیگر می دانند زیرا دشمن به دنبال اختلاف افکنی با هدف حکومت کردن برمردم کشورمان است به همین خاطر اگر در انتخابات میان کاندیداها اختلاف نظرهایی وجود دارد این اختلاف ها نباید به خصومت کشیده شود.  

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهید محلاتی آدمی پر جنب و جوش بود، عنوان کرد: از ویژگی های شهید محلاتی می توان به ولایی بودن ایشان اشاره کرد؛ از این رو مسئولان باید همانند این شهید والا مقام ولایی واقعی و اهل مبارزه با دشمنان و انواع منکرات باشند.

انتهای پیام/     

       

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار