رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

شناسایی و انهدام 2 هزار باند مواد مخدر طی 11 ماه/ شهادت 8 تن از ماموران در درگیری با اشرار

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام 2 هزار باند مواد مخدر طی 11 ماه گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت عملیات های ناجا در راستای مبارزه با مواد مخدر 63 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 21February 2015

شناسایی و انهدام 2 هزار باند مواد مخدر طی 11 ماه/ شهادت 8 تن از ماموران در درگیری با اشرار

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار علی مویدی امروز در حاشیه همایش روسای پلیس مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران گفت: طی 11 ماه گذشته، نیروی انتظامی موفق به کشف 445 تن انواع مواد مخدر شد که بیش از 70 درصد آن در شرق کشور کشف شده است.

وی افزود: طی این مدت عملیات های ناجا در مبارزه با مواد مخدر 63 درصد افزایش یافته است و همچنین شاهد افزایش 3 درصدی درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: در درگیری های مسلحانه که قاچاقچیان سلاح های جنگی نیز به همراه داشته اند 90 نفر از آنان به هلاکت رسیده اند و 8 تن از ماموران ما نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند این درحالی است که شاهد افزایش 20 درصدی در هلاکت و افزایش 6 درصدی در آمار مجروحان قاچاقچیان هستیم.

وی همچنین از شناسایی و انهدام دو هزار باند مواد مخدر در کشور خبر داد

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مواد مخدر یک جرم سازمان یافته است تصریح کرد: تلاش می کنیم که در جغرافیای این جرم که شرق و جنوب شرق می باشد نیروها را متمرکز کرده تا شاهد تحرک بیشتری در مبارزه با مواد مخدر باشیم.

وی با اشاره با اینکه برخورد با خرده فروشان در الویت برنامه های ما در سال آینده خواهد بود گفت: بخشی از این موضوع به پلیس برمی گردد اما سازمان های دیگر نیز وظایفی دارند که باید با فراهم کردن شرایط بهتری دغدغه مردم نسبت به مواد مخدر را کاهش دهیم.

مویدی درباره اقدامات پلیس در مورد مواد مخدر صنعتی نیز ابراز داشت: یکی از راه های مبارزه ، آشنایی مردم با تبعات و عوارض مصرف این نوع مواد مخدر است که تهدیدی جدی برای انسان ها می باشد که این مهم برعهده رسانه ها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام اقدامات فنی و تخصصی با استفاده از تکنولوژی های روز به منظور شناسایی مواد مخدر صنعتی را یکی دیگر از راه های مقابله دانست و به خبرنگاران گفت : خوشبختانه پلیس خود را مجهز به ابزار روز برای آنالیز تحلیل مواد مخدر کرده است.

وی همچنین یاداور شد : دستگاه های متولی نیز باید نگرانی مواد مخدر صنعتی را داشته باشند علاوه بر این بخش های فرهنگی، علمی و حوزه علمیه در این مبارزه به منظور آگاه سازی مردم وارد شوند

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا حکم قاچاقچی معروف به تمساح خلیج صادر شده است گفت: هنوز خیر اما انشالله این حکم به زودی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها