فرمانده ناجا اعلام آمادگی کرد:

اختصاص پادگان های ناجا برای نگهداری معتادان

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت، توزیع کنندگان خرد مواد مخدر و جمع آوری معتادین ولگرد اولویت های سال آینده نیروی انتظامی است، گفت: حتی آمادگی داریم در صورت لزوم پادگان های ناجا را به محل نگهداری معتادین ولگرد اختصاص دهیم .
کد خبر: ۴۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ - 21February 2015

اختصاص پادگان های ناجا برای نگهداری معتادان

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مواد مخدر مهمترین آسیب اجتماعی در ایران است گرچه تلاشهای بسیاری برای مهار پیشرفت این بلای خانمان سوز در کشور انجام شده ازجمله تقدیم شهدا و جانبازان فراوان و زحمات و فداکاری کسانی که در نقاط صفر مرزی و بدترین شرایط آب و هوایی در این مبارزه شرکت می کنند اما این بلا همچنان دامنگیر ملت ایران است.

وی افزود: مهمترین چالش ما کاهش ورود مواد مخدر به چرخه اعتیاد و همچنین افزایش خروج معتادین از این چرخه می باشد که هردو مستلزم فعالیت های زیاد از جمله اقدامات پلیسی، پزشکی، درمانی، پیشگیری و ... می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ناجا در هر سال اولویتی را در دستور کار خود دارد تصریح کرد: در دو سال گذشته اولویت خود را در مبارزه با سرقت های خرد گذاشتیم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته ولو درصد کمی موفق به کاهش این جرم شده ایم همچنین در مبارزه با قاچاق سوخت پس از اینکه از سوی ستاد به ما ابلاغ شد موفق شدیم مانع از توزیع روزانه 2 میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان شویم که تمامی این موفقیت ها با تمرکز بر این اولویت انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه کاهش جرم سرقت سال آینده نیز از اولویت های پلیس خواهد بود بیان داشت: امکانات ما اجازه نمی دهد که تمام توان خود را بر تمامی مشکلات توزیع کنیم؛علاوه بر این مبارزه با معتادان ولگردو فروشندگان خرد نیز که ویترین اجتماع را نازیبا کرده و ارتباط مستقیمی با افزایش سرقت دارد سال آینده از اولویت های ما می باشد بنابراین در صورت لزوم پادگان های ناجا را به نگهداری از معتادان اختصاص خواهیم داد؛ سال 84 نیز مرکز نگهداری شفق را به همین دلیل راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی دارد هرکمکی که برای نگهداری معتادان ولگرد لازم باشد انجام دهد حتی ما واحد هایی را برای مبارزه با سرقت و توزیع مواد مخدر خرد و جمع آوری معتادان به کار خواهیم بست.

مقدم همچنین یادآور شد که تمرکز بر مرز نیز از برنامه های ما بوده و خوشبختانه از زمان حضور جناب آقای رحمانی فضلی با وجود اینکه مشکلات مالی در کشور بود اما منابع مالی برای انسداد مرز ها به دست ما رسید و حرکت های جدی در این زمان اتفاق افتاد و موفق شدیم صدها کیلومتر جاده در مرزها احداث کنیم که سال آینده نیز این اقدامات ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها