در نشست معرفی 40 کتاب کودک و نوجوان دفاع مقدس مطرح شد؛

عرضه اینترنتی کتاب‌های کودک و نوجوان در غرفه «روشنای خاطره‌ها»/ تولیدات کودک و نوجوان فاقد استاندارد‌های فنی‌اند

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان از عرضه اینترنتی کتاب‌های کودک و نوجوان در غرفه «روشنای خاطره‌ها» خبرداد و گفت: عرضه کتاب‌های «مهرک» ویژه کودک و نوجوان تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 27September 2020

عرضه اینترنتی کتاب‌های کودک و نوجوان در غرفه «روشنای خاطره‌ها» / تولیدات کودک و نوجوان فاقد استاندارد‌های فنی‌اندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین معرفی 40 عنوان کتاب کودک و نوجوان دفاع مقدس صبح امروز (یک‌شنبه، 6 مهر) همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور «حجت‌الله ناظری» سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان و «کمال شفیعی» کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.

ناظری: عرضه اینترنتی کتاب‌های کودک و نوجوان در غرفه «روشنای خاطره‌ها»

«حجت‌الله ناظری» سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در این نشست با بیان اینکه ایجاد مستندنگاری امروز جنگ حاصل تلاش خبرنگاران و مستندنگاران بوده است، اظهار داشت: جنگ هنوز تمام نشده است؛ دورانی جنگ منحصر به مباحث نظامی بود درحالی که جبهه اقتصادی و فرهنگی به این عرصه اضافه شده است لذا شناخت عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی جنگ مهم است که باید مورد توجه باشد.

وی به معرفی بیش از 40 عنوان کتاب کودک و نوجوان دفاع مقدس پرداخت و گفت: حوزه هنری در جریان جنگ نرمی که وجود دارد در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌هایی را در این زمینه تولید کرده است؛ تاکنون 157 اثر در این زمینه تولید کرده‌ایم که در این راستا 49 اثر آن مستقیماً به دفاع مقدس مربوط است.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان به نقش رسانه در تبلیغ کتاب‌های تولیدی حوزه دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: امروز کتاب‌های زیادی تولید شده، ولی چرخه عرضه آن با تبلیغ کامل خواهد شد. حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری سوره مهر اقدام به ایجاد فضای فروشگاه مجازی «روشنای خاطره‌ها» کرد تا بتواند این آثار را در عرصه دفاع مقدس به دست مخاطبان خود برساند. این فروشگاه از ۳۱ «شهریورماه شروع شده و تا ۱۷ مهر ادامه خواهد داشت.

شفیعی: تولیدات کودک و نوجوان فاقد استاندارد‌های فنی‌اند

در ادامه «کمال شفیعی» کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کودک و نوجوان در سخنانی کشف و جذب استعداد‌های جوان را هدف حوزه هنری کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: در حوزه هنری کودک و نوجوان تلاش کرده‌ایم نقشه جامع ادبیات و هنر ایران زمین را ترسیم کنیم و نیاز‌ها و آینده‌گری آن را برای پایش علمی به ثمر برسانیم تا نسلی فرهیخته برای آینده بسازیم.

وی با تاکید براینکه نسل جوان نیازمند آموزش درست هنر است، گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان به سمت تولید آثار هنری شریف حرکت می‌کند و در همین راستا امروز 40 اثر که محصول دوره‌ای پرتلاش و مربوط به دفاع مقدس بوده را خواهیم داشت.

کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ما برای کودکان خوراک فرهنگی و بسترسازی درست ادبی انجام نداده‌ایم. باید برای خانواده‌ها آگاهی‌بخشی درست انجام دهیم که چه کتابی به‌درد کودک آن‌ها می‌خورد چراکه بسیاری از تولیدات کودک و نوجوان فاقد استاندارد‌های فنی هستند.

شفیعی عنوان کرد: در حوزه هنری کودک و نوجوان تلاش کرده‌ایم تولیدات فاخری انجام دهیم و کار‌های بزرگ را رقم بزنیم. البته در این مسیر نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم؛ برای کودکان بهترین مواد غذایی و خوراکی‌ها را مهیا می‌کنیم، اما چقدر به روح آن توجه کرده‌ایم؟ چقدر محتوای درست تولید داشته‌ایم. برند مهرک را با همکاری سوره مهر ایجاد کرده‌ایم تا دغدغه‌ای را در خانواده‌ها ایجاد کنیم که مغزشان مهم‌تر از جسمشان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها